יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

78% מהתלמידים יהיו חרדים או ערבים

מרכז טאוב מפרסם היום דו"ח שנתי על "מצב המדינה – חברה, כלכלה ומדיניות 2009", ובו מציג תמונת מצב, לפיה בעוד 30 שנה 78% מהתלמידים בחינוך היסודי יהיו חרדים או ערבים. זאת, לדבריהם, "אם השינויים שחלו במהלך העשור האחרון יימשכו"

ראובן שטיין, כ"ט בניסן תש"ע - 13/04/2010 20:07
הדו"ח השנתי של מרכז טאוב המתפרסם היום (ג'), מציג תמונת מצב לקראת יום העצמאות ה-62 למדינה. בין הממצאים העיקריים בדו"ח, מה שחשוב לנו, לכל הפחות, ניתן לראות נתון מסקרן במיוחד: בעוד 30 שנה, 78% מהתלמידים בחינוך היסודי יהיו חרדים או ערבים ו-14% בלבד בזרם הממלכתי. זאת, כמובן, אם יימשכו המגמות של העשור האחרון.

לקראת יום העצמאות ה-62 של ישראל, יוצא לאור הדו"ח השנתי של מרכז טאוב, "דו"ח מצב המדינה – חברה, כלכלה ומדיניות 2009". מטרת הדו"ח הינה לספק מסד עובדתי מקצועי רחב היקף ונטול פניות שישמש את הציבור ומנהיגיו.
 [צלם]

מרכז טאוב לחקר המדיניות החברתית בישראל, בראשות פרופסור דן בן-דוד, מספק למקבלי ההחלטות המובילים בארץ ולציבור הרחב מבט-על בתחומי הכלכלה והחברה. הצוותים הבינתחומיים – הכוללים חוקרים בולטים מהאקדמיה ומומחים מובילים מתחומי המדיניות – והצוות המקצועי של המרכז עורכים מחקרים ומציעים המלצות למדיניות בסוגיות החברתיות-כלכליות המרכזיות מולן ניצבת המדינה.

דו"ח זה, שכותרתו מתריע מפני סכנה המרחפת על מדינת ישראל ומאיים על קיום עתידי לא בר-קיימא, מדווח על התרבות המגזר החרדי והערבי במספרים גדולים במיוחד.

כפי שנכתב, בעוד 30 שנה, 78% מתלמידים ביסודי חרדים או ערבים, 14% בלבד בממלכתי.

בשנת 1960, 15% מכלל התלמידים בבתי-הספר היסודיים השתייכו לזרם החינוך החרדי או הערבי בזמן ש-61% למדו בזרם הממלכתי. כעבור שני עשורים, ב-1980, שיעור התלמידים החרדים והערבים גדל ל-26%.

לפי נחום בלס ממרכז טאוב, במהלך העשור הראשון של שנות האלפיים בלבד חלה ירידה של 3% במספר התלמידים בבתי-ספר יסודיים בזרם הממלכתי, גידול של 8% בזרם הממלכתי-דתי, גידול של 33% בזרם הערבי וגידול של 51% בזרם החרדי. כתוצאה מהשינויים הללו במהלך העשורים האחרונים, קרוב למחצית (48%) מהתלמידים בבתי- הספר היסודיים ב-2008 היו חרדים או ערבים.

אם השינויים שחלו במהלך העשור האחרון בלבד יימשכו, אזי בעוד שלושים שנה, ב-2040, יהוו החרדים והערבים 78% מכלל הילדים במערכת החינוך היסודית בישראל בזמן שחלקו של הזרם הממלכתי ירד ל-14% בלבד.