יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

חדר המיון בברזילי יבנה במיקום המקורי

סופו של מסע תקשורתי ואנטי דתי: ראש הממשלה נתניהו קיבל את המלצות 'ועדת גבאי' לפיהן, ייבנה חדר המיון של בית החולים 'ברזילי' במיקומו המקורי. סיעת 'יהדות התורה' תתכנס לדיון דחוף בהחלטת נתניהו

אהרן שיין, כ"ח בניסן תש"ע - 12/04/2010 20:53
ההתקפלות: ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט הערב על ביטול החלטת הממשלה מלפני שלושה שבועות לפיה יוזז חדר המיון בבית החולים 'ברזילי'. האם יהדות התורה תפרוש?

לפני כשלושה שבועות הוחלט בישיבת הממשלה ברוב של 11 מול 10 שרים על הזזת חדר המיון של בית החולים 'ברזילי' באשקלון, זאת עקב חשש להימצאות קברי קדמונים במקום המתוכנן. הממשלה נעתרה לבקשתו של סגן שר הבריאות ר' יעקב ליצמן שנועץ בנושא עם רבו כ"ק האדמו"ר מגור ועם הגרי"ש אלישיב שהורו כי יש להעתיק את חדר המיון למיקום מרוחק יותר – זאת כדי שלא לפגוע בקברי הקדמונים שבמקום.

החלטת המשלה עוררה סערה אנטי דתית גדולה שלוותה ברוח גבית עזה מהתקשורת ומהסתדרות הרופאים. בעקבות הלחץ הציבורי החליט נתניהו למנות ועדת מומחים בראשות מנכ"ל משרדו, אייל גבאי, שתבחן את הדברים ותמליץ על תכנית בנייה "באופן שלא יהיה סיכון לחיי אדם".

אמש בישיבת הממשלה קיבלה הממשלה את המלצות 'ועדת גבאי' והיא מינתה את ראש הממשלה להכריע לבדו בסוגיה. הערב פרסמה לשכת נתניהו הודעה לפיה ראש הממשלה הכריע כי בניית חדר המיון תוחזר למיקומה המקורי.

בהודעת לשכת נתניהו נמסר כי "הדרג המקצועי במשרד הבריאות הונחה להיערך לבניית חדר המיון באתר המקורי". לדברי הלשכה, נתניהו "קיבל החלטה זו בהסתמך על בחינה מקצועית, שבוצעה על ידי צוות בראשות מנכ"ל משרדו, אייל גבאי".

לשכת נתניהו הסבירה כי "השיקולים המרכזיים מאחורי קבלת ההחלטה הם: כי תהיה עדיפות למיגון תת קרקעי על פני מיגון עילי; היותו של האתר המקורי קרוב יותר לבית החולים, אפשרות לחיבורו של האתר המקורי מתחת לקרקע לבניין בית החולים; זמינותו של האתר המקורי לבנייה באופן מהיר יותר, בשל השגת כל ההיתרים הנדרשים; חיסכון בעלויות הבנייה ואפשרות להקמה מיידית של מחלקת הילדים שתוכננה בצמוד אליו".

יהדות התורה תתכנס לדיון דחוף

כעת נותר לראות באלו צעדים תנקוט סיעת 'יהדות התורה'. לפי שעה טרם התקבלה תגובה רשמית מסיעת 'יהדות התורה'. אך נמסר כי הסיעה תתכנס לדיון דחוף בעניין.

בתחילה התבטא סגן השר ליצמן, כי אם לא תתקבל הצעתו 'יהדות התורה' תפרוש מהקואליציה, אולם, בהמשך רוכך מעט הטון וכפי הנראה – בסופו של דבר דברים אלו לא יהוו עילה לפרישה מהממשלה.
 

גם בקרב לשכת נתניהו מעוניינים להרגיע את הרוחות, מקורבי ראש הממשלה אמרו כי "נתניהו מעוניין להמשיך את שיתוף הפעולה עם 'יהדות התורה'".