יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

בסוף השבוע: האובך חוזר

התחזית: אתמול (ב') הוא תקף והאובך העיב בענן כבד על הנשימה הישראלית. היום פג והתקרר. אבל בסוף השבוע: הוא חוזר בשנית. מה מצפה לנו?

איתן פריד ויחיאל בראון, כ"ט בניסן תש"ע - 13/04/2010 01:32

תחזית מזג האוויר: האובך שהעיק אתמול (א') על תושבי ישראל והעכיר את הראות עתיד לשוב בסוף השבוע, כך צופים החזאים. על פי תחזית מזג האוויר, השרב, שנשבר אמש עם תחילת מגמת ההתקררות, עתיד לשוב בסופו של השבוע ויגלוש לתחילת השבוע הבא.

האובך ששרר אמש, עם השרב שהוגדר כ'פתיחה הרשמית של הקיץ' גרם לראות לקויה עד סכנה ולהפרעות נשימה בקרב הציבור הישראלי המועד לכך.

לקראת האובך הבא, מסביר כתב השטח של 'טוג', מהי תופעת האובך, ממה היא נגרמת, ובעיקר -

מה מצפה לנו?

"כולם מתריעים מפניו, אך לא תמיד יודעים בבירור מהו",  מסביר יחיאל את תופעת האובך. "כולם יודעים שבימי אובך לא בריא להתאמץ, וקשישים ונשים לפני לידה מוזהרים בתוקף מהחשפות יתר לאובך.
האובך הוא למעשה אבק, גרגירי חול קטנטנים שנישאים ברוח ומתערבים בעננים. גרגירי החול מגיעים ממדבר סיני וממצרים, רוח דרומית מערבית נושאת את האובך ומביאה אותו לשטח ישראל.
 
"ימי חודש ניסן, הם ימים מועדים לאובך. כשהאובך מגיע ממש לפני פסח, יש הרואים בו את הנוקם הגדול בבעלות הבית שמוציאות את כוחותיהן בהברקת החלונות לפני פסח, ובא האובך וטופח על פניהן.
 
"נשימה רצופה של אובך, מחדירה או לפחות עלולה להחדיר לריאות את הגרגירים הללו ובכך לגרום לקשיי נשימה מתמשכים"
 
אז השמרו לנפשותיכם.

ממראות האובך בנוף הישראלי:

טוג
אובך באשדוד [צלם]

טוג
אובך בבקעת החולה [צלם]

טוג
אובך בגלבוע [צלם]

טוג
אובך בגלבוע [צלם]

טוג
אובך במגידו [צלם]

Tog
  [צלם]

טוג
אובך בצוק מנרה [צלם]

טוג
 [צלם]

טוג
אובך מעל קרית שמונה [צלם]