יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

הממשלה תאשר סבסוד בתשלום החשמל לניצולי השואה

הממשלה תאשר היום את הצעת ראש הממשלה ושר התשתיות לסבסד את תשלום החשמל לניצולי השואה. נתניהו: "יש לממשלה מחויבות מוסרית לסייע לניצולים"

אהרן שיין, כ"ז בניסן תש"ע - 11/04/2010 10:03
יום השואה בפתח - הפוליטיקה בשטח: הממשלה תדון הבוקר (א') בישיבתה השבועית בהצעת החלטה משותפת של ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר התשתיות הלאומיות, עוזי לנדאו, להכליל את ניצולי השואה הנצרכים והנזקקים בקרב מקבלי ההנחות בתשלום חשבון החשמל הביתי.
 
מנתוני משרד האוצר, כיום חיים בישראל כשמונים אלף ניצולי שואה ונכי המלחמות בנאצים הזכאים לקבלת קצבאות מהרשות לזכויות ניצולי השואה במשרד האוצר, כ-7180 מתוכם מוגדרים כנצרכים או נזקקים. חוק משק החשמל, (התשנ"ו -1996) קובע, כי צרכן שזכאי להבטחת הכנסה מהמדינה, ישלם תשלום מופחת בשיעור של עד 50% מהתעריף הביתי על 400 הקוט"ש הראשונים שצרך מידיי חודש בשימוש ביתי. מנגנון זה לא חל על קשישים נצרכים ונזקקים שמקבלים קצבה מתוקף היותם ניצולי שואה.

מטרת ההחלטה שמציעים ראש הממשלה ושר התשתיות היא - לכלול קבוצה זו של ניצולי השואה בקרב האוכלוסייה המוגדרת "נזקקת" על פי חוק משק החשמל, כך שמי שנמנה עימה ישלם תשלום מופחת בגין צריכת חשמל.
 
עם אישור ההחלטה, יוטל על שר התשתיות הלאומיות, בהתייעצות עם שר הרווחה, ובהסכמת שר האוצר, לקבוע תוך 45 יום את מנגנון ושיעור ההנחה המדויק שיינתן.
 
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר: "מדובר בהחלטה חשובה ואנושית. יש לממשלה מחויבות מוסרית לסייע לניצולי השואה ולמנוע מצוקה בקרבם. גילם המבוגר מחייב אותנו לפעול במהירות ובנדיבות. החלטה זו היא רק  אחת בסדרת החלטות בתחומים אלה שהממשלה כבר קיבלה, לדוגמא הגדלת קצבאות הזקנה לקשישים במיליארד ש"ח על פני שלוש שנים, הכללת טכנולוגיות חדשות בסל הבריאות בהיקף של 350 מיליון ש"ח, סיוע לארגונים חברתיים כדי למנוע את קריסתם, ועוד".
 
נתניהו הוסיף כי, "החלטות אלה מעידות על הרגישות החברתית שמגלה ממשלת האחדות ועל כוונתנו להמשיך לפעול בכיוון זה".   
 
שר התשתיות הלאומיות, ד"ר עוזי לנדאו אמר: "הפסוק 'אל תשליכני לעת זקנה', מקבל משנה-תוקף, במיוחד כאשר הוא נוגע לניצולי השואה. גם היום, 65 שנה אחריי הגטאות, האקציות, צעדות המוות ומחנות ההשמדה, רבים מידיי בקרבם לא חיים בכבוד הראוי. חשוב לדאוג לרווחתם של אלו שעברו זוועות כה קשות, רק בגלל היותם יהודים. בדאגתנו להם, אנו מנציחים גם את אלו שכבר אינם בין החיים".
 
לנדאו הבטיח כי "הממשלה תמשיך לפעול בכדיי לסייע לניצולים שנותרו כעדות חייה לזוועות הנאצים".