יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

שר התיירות: עשרות מליוני שקלים לרשב"י

שר התיירות מיסז'ניקוב קורא לממשלה לאשר תכנית רב שנתית שהכין משרדו בעלות של 31 מיליון ש"ח למימון תחזוקת קבר הרשב"י ולארגון ההילולא ב-לג בעומר

אהרן שיין, כ"ד בניסן תש"ע - 08/04/2010 21:00
 שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב קורא לממשלה לאמץ תוכנית רב שנתית לניהול ותפעול מתחם קבר הרשב"י במירון בהיקף של 31 מיליון ש"ח. לדברי שר התיירות "לקבר הרשב"י פוטנציאל תיירותי רב שטרם מומש במלואו שמצריך מחויבות ממשלתית מקיפה וחד משמעית".

מיסז'ניקוב, שתחת אחריות משרדו לרכז את הטיפול בהילולה הגדולה המתקיימת מדי שנה, בל"ג בעומר, בקבר הרשב"י שבמירון, אמר את הדברים במסגרת סיור היערכות שקיים היום במקום, לקראת ההילולה, שתתקיים בתחילת החודש הבא.

בין המשתתפים בסיור שערך שר התיירות: נציגי משרד התיירות, משטרת התנועה, משרד הפנים, החברה לפיתוח המקומות הקדושים, מד"א, כוחות כיבוי האש, אנשי המועצה האזורית מרום הגליל ועוד. נציגי הגופים השונים הציגו את מגוון פעולותיהם לקראת מבצע "לג בעומר 2010" לשיפור תחזוקת המקום, השילוט וההכוונה, השירותים לעולים לציון, האמצעים הבטיחותיים והתנועה לאתר.

משרד התיירות הכין בחודשים האחרונים תוכנית רב שנתית, לפיתוח מתחם קבר הרשב"י, בהיקף של 31 מיליון ש"ח, זאת לצד השקעה שוטפת של המשרד, אשר הסתכמה בשנת 2009 בכ-12 מיליון שקלים, מתוכם 5.5 מיליון לתחזוקה שוטפת של האתר ו-6.2 מיליון ש"ח למימון אירועי הילולת הרשב"י בלג בעומר במירון.

בנוסף, התמקד משרד התיירות בשנה החולפת בפיתוח תשתיות, הכשרת דרכים וחניונים, הצבת תאורה, שיפור דרכי גישה והכשרת טרמינל להסעת המתפללים מהחניונים ושיפור שירותי התפעול: נקודות מים, חדרי אשפה, כיבוי אש, מד"א, אבטחה, סדרנים ושירותים ציבוריים. סכום נוסף הועמד לטובת שיפור עמדת המשטרה וצרכי המשטרה השונים.

שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, ציין כי : "לקבר הרשב"י פוטנציאל תיירותי רב שטרם מומש במלואו. הצלחת האירועים אשתקד, בהם השתתפו למעלה מחצי מליון מבקרים ותיירים, מחייבים החלטת ממשלה לביצוע התוכנית הרב שנתית, שפיתח משרד התיירות, שתאפשר ניהולו ותפעולו של האתר ביעילות ובטיחות ותביא למימוש הפוטנציאל התיירותי שלו. התוכנית הוגשה למשרד האוצר ותוצג לממשלה בשבועות הקרובים".

ח"הכ הרב מנחם אליעזר מוזס (יהדות התורה), אשר מלווה את נושא ההילולה במירון מזה שנים, ברך את השר על שבחר לרכז את התיאום בין הגורמים השונים, מה שמעיד על רצינות כוונותיו למען ציבור המתפללים הפוקדים את המקום ועל חשיבותו וקדושתו של האתר.

שר התיירות הנחה את הגורמים המקצועיים להשלים בימים הקרובים את המשימות הנוגעות לבטיחות המבקרים, דרכי גישה ושדרוג התשתיות וביקש מחברי הצוות להצטרף אליו ביום האירוע לסיור במקום.

המשטרה:נמשיך את הסדרי התנועה מהשנה שעברה

נציגי משטרת התנועה הארצית הדגישו במהלך הסיור, כי בשל פקקי התנועה הכבדים הצפויים, תווסת המשטרה את התנועה, כבשנה שעברה, כבר בצירים המרכזיים המובילים אל האתר ולא רק סביבו.