יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

פרשיית הריגול - סכנה ממשית לישראל

ראש השב"כ יובל דיסקין מבהיר כי פרשיית הריגול מעמידה בסכנה לפגיעה ממשית בחיינו, אזרחי מדינת ישראל וחייליה: "זה חלום של כל אויבינו להשיג מסמכים כאלה" , דברי דיסקין בתדריך מיוחד. סכנה ממשית

אהרן שיין, כ"ד בניסן תש"ע - 08/04/2010 18:53
המרגלת הישראלית ענת קם הגשימה לגרועים שבאויבינו חלום, והעמידה את ישראל בסכנה מוחשית, כך הבהיר הערב (ה') ראש השב"כ, יובל דיסקין, בתדרוך נדיר לעיתונות שערך לרגל פרסום פרשיית הריגול החמורה של החיילת המשוחררת ענת קם - ששיתפה פעולה עם עיתונאי 'הארץ', אורי בלאו, בניסיון לפרסם מסמכים צבאיים תחת הסיווג "סודי ביותר" – אמר דיסקין על מעשיה של קם כי "זה חלום של כל אויבינו להשיג מסמכים שכאלה".

בתדרוך המיוחד אמר ראש השב"כ "בראייתנו, זו פרשייה חמורה מאוד מבחינת הנזק הביטחוני הפוטנציאלי שלה. הפרשה עוד לא הסתיימה. אנחנו מחפשים את המסמכים ומחכים שיוחזרו למדינה כדי שלא ייגרם נזק. כל משימתנו להגיע לכך בדרכי נועם לא צלחו" אמר דיסקין.

דיסקין הסביר את מניעי השב"כ ומערכת הביטחון לפעול באמצעים שפעלה "מדובר בסכנה לפגיעה ממשית בחיי חיילים ואזרחים במדינת ישראל. לא צריך להיות מומחה לביטחון מידע כדי להבין זאת. השב"כ ער לפגיעה בחופש העיתונות ולכן היטלנו על עצמנו מגבלות קשות. משך החקירה מעיד על כך. כל שלב בחקירה בוצע בליווי משפטי צמוד, תחת ביקורת משפטית של בתי המשפט. בצעד חריג גם ניהלנו מגעים עם באי כוחו של בלאו והגענו להסדר".

דיסקין הדגיש את חומרת מעשיה של קם "זה חלום של כל מדינת אויב לשים יד על מסמכים מהסוג הזה. אנחנו היינו שמחים למסמכים כאלה של האויב".
ראש השב"כ גם אמר במה לדעתו שגה השב"כ בטיפולו בפרשית הריגול החמורה "יש לנו אינדיקציות נוספות לכך שבלאו החזיק מסמכים שלא הוחזרו. התנהלנו פה ברכות יתרה. היינו צריכים להסיר כפפות בפרשה הרבה יותר מוקדם. היינו יותר מדי רגישים לעולם העיתונות. משכנו את הפרשה יותר מדי זמן, היא היתה צריכה להיגמר מזמן, זה הלקח שלנו מהחקירה" סיים דיסקין.

"ציונית, מלח הארץ"

האם ענת קם היא "מרגלת" או "מלח הארץ"? תלוי את מי שואלים. קם הגיבה לראשונה באמצעות פרקליטה, עו"ד איתן להמן שהצהיר, כי "בשום שלב לא נגרם כל נזק לביטחון מדינת ישראל". להמן הוסיף, "כל הכתבות שפורסמו עברו צנזורה, דהיינו הצנזורה הכירה שאין מדובר בביטחון המדינה".

להמן הגן בלהט על החיילת המרגלת וניסה להאשים את השב"כ בפעולת רדיפה אחר העיתונות הישראלית "המשפט הזה הוא נגד העיתונות הישראלית כולה ולא רק נגד ענת קם. חשוב להדגיש שענת אינה נמנית על קבוצה פוליטית קיצונית. אין לה כל חלק עם קבוצות קיצוניות".

להמן סיפק צד מפתיע באישיותה של מי שחשודה בריגול חמור ובפגיעה בבטחון המדינה, לדבריו "מדובר בנערה ישראלית, ציונית, מלח הארץ ומתנגדת לסרבנות, ולפיכך אני רואה את המשפט הזה כמשהו שמסכן את הדמוקרטיה".