יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

"מפלצת מכוערת" נוספת: פרשת שוחד חמורה במיוחד

פרשת שוחד חמורה במיוחד, המוגדרת כאחת מפרשיות השוחד החמורות שהיו בישראל אי פעם נחשפה על ידי יאח"ה. בין המעורבים, כמובן: מקורבו של אולמרט

יהודה שפיגל כ"ג בניסן תש"ע - 07/04/2010 16:56

"מפלצת המכערת את ירושלים נשקפת לנוסעים בדרך בגין בואכה רחוב גולומב ומביטים לימינם". המפלצת מגלמת בתוכה, יחד עם פרוייקטים נוספים, את אחת מפרשות השוחד החמורות שהיו בישראל אי פעם.

"מפלצת מכוערת", כך הגדיר השופט את פרויקט הדיור הולילנד והיחידה לחקירת הונאה מקטלגת את הפרשה כאחת מהחמורות שהיו אי פעם.

בתום חודשים רבים של חקירה סמויה עצרה היחידה הארצית לחקירות הונאה מספר אישים בכירים, ביניהם עו"ד
אורי מסר, מקורבו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, שאף משמש כעד תביעה בשתיים מן הפרשיות בהן מסובך אולמרט.

במסגרת הפרשה, המכונה "פרשת הולילנד", נחקרים חשדות אשר על פיהם ניתנו לבכירים תשלומי שוחד גבוהים במיוחד בתמורה לקידום פרוייקטים של אנשי עסקים, כשהפרוייקט הבולט הינו פרוייקט הדיור 'הולילנד', שכאמור, נשקף משדרות בגין ומוגדר כ"מפלצת מכוערת".

חומרת הפרשה מתאפיינת בסכומי שוחד בקנה מידה חסר תקדים, הנאמדים בעשרות מיליוני (!) שקלים, ובהיקף עצום של פרוייקטים המעורבים בה, ששוויים נאמד במליארדי שקלים, כך גם פרק הזמן שנמשכה הפרשה: עומד על כשמונה שנים ונחשב כפרק זמן ארוך וכמעט חסר תקדים להימשכותה הרציפה של פרשת שחיתות בסדר גודל שכזה.

לדברי המשטרה, מדובר בפרשה נרחבת ביותר, בה מעורבים גורמים כלכליים חזקים במשק, והחקירה נמצאת עדיין בראשיתה.
 
בפרשה נחקרו גם מספר עובדים בעיריית ירושלים ואף נערך חיפוש במשרדי העירייה, בעיקר בארכיון. לדברי גורמים בעירייה, עודכן מראש על החיפושים שייערכו במשרדי העירייה ועל חקירתם של עובדיה.
 
יצוין, כי חלק גדול מפרטי החקירה עדיין חסויים ובמועדים מאוחרים יותר יפורסמו ממצאים נוספים.