יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

הדשא של השכן ירוק יותר?

בשל משבר המים ועליית מחירי המים, תופעה חדשה תופסת לאחרונה תאוצה: גניבת דשא סינטטי. בעלי משתלות ממליצים להתקין דשא רק בצורה מקצועית

ראובן שטיין, כ"ב בניסן תש"ע - 06/04/2010 17:51
כתוצאה מעלייה במחירי המים בצל משבר המים, גדל באופן משמעותי השימוש בדשא סינטטי, העשוי מחומרים פלסטיים, שאיננו דורש השקיה. לאחרונה, מציינים בעלי משתלות כי נתקלים בתופעה התופסת תאוצה, והיא, גניבת דשא סינטטי.

גלעד יפה, מנכ"ל משתלות יגור אומר כי "במקומות רבים בהם מותקן דשא סינטטי בצורה לא מקצועית מגיעים גנבים ופשוט מגלגלים את משטחי הדשא ונעלמים איתם בתוך דקות ספורות. התופעה מוכרת לבעלי משתלות בכל רחבי הארץ ומתרחשת הן בבתים פרטים, הן במוסדות ציבור והן בשטחים הירוקים אותן מטפחות העיריות".

עלות מ"ר של דשא סינטטי נעה בין 50 ₪ ל 265 ₪ ולכן גניבת משטחים גדולים יכולה ליצור נזק כספי משמעותי וזאת בנוסף לכך שעד להשלמת התיקון, המקום יראה מוזנח.

מקרים חוזרים ונשנים של גניבת דשא מכיכרות, איי תנועה ושטחים ציבוריים מהווים נטל כלכלי כבד על המועצות המקומיות. לאחרונה התפרסם כי עיריית קרית מוצקין, לדוגמא, נדרשת להוציא עשרות אלפי שקלים על התקנה חוזרת של דשא, מאחר וגנבים מפרקים שוב ושוב את משטחי הדשא הסינטטי ונעלמים איתם בתוך זמן קצר.

קיימות טכניקות התקנה ייחודיות, ההופכות את הגניבה לכמעט בלתי אפשרית. לדברי יפה, "אף אחד לא רוצה לפתוח חלון ולגלות שהדשא הירוק שלו נעלם במהלך הלילה. מעבר להוצאה הכספית זה פשוט לא נעים. על ידי הנחה נכונה ושימוש באבזור ייחודי ניתן למנוע או לפחות להקשות מאוד על הגנבים".