יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

עבדאללה: "מצבה הבינלאומי של צפון קוריאה טוב משל ישראל"

בראיון ל'וול סטריט ג'ורנל' אמר עבדאללה מלך ירדן, כי הבנייה במזרח ירושלים גרמה ליחסים עם ישראל "להידרדר לשפל הנמוך ביותר מאז החתימה על הסכם השלום בשנת 1994"

אהרן שיין, כ"ב בניסן תש"ע - 06/04/2010 09:48
ארדואן לא לבד – עבדאללה מלך ירדן תוקף במילים חריפות את ישראל ואומר כי ישראל נמצאת כיום בבידוד בינלאומי גדול יותר משל צפון קוריאה. עבדאללה אמר את הדברים טרם צאתו לוושינגטון, שם בכוונתו לפעול להידוק הלחץ האמריקני על ישראל להתגמש במישור המדיני.

בראיון ל'וול סטריט ג'ורנל' האמריקני שהתקיים עמו בלשכתו בממלכה ההאשמית תקף עבדאללה את ראש הממשלה נתניהו: "הייתי מאוד אופטימי מהחזון שיש לו לגבי שלום בין הישראלים לפלסטינים ובין הישראלים לערבים, אבל אני מוכרח להגיד שב-12 החודשים האחרונים, כל מה שראיתי בשטח גרם לי להיות מאוד סקפטי - ואני מאמין שאני אחד האנשים האופטימיים ביותר שתוכל למצוא בחלק הזה של העולם".

בראיון התייחס המלך הירדני לסוגיית הבנייה במזרח ירושלים ואמר, כי מהלכיו של נתניהו בזירה זאת גרמו ליחסים בין ירושלים לעמאן "להידרדר לשפל הנמוך ביותר מאז החתימה על הסכם השלום בשנת 1994".

"האמון הפוליטי הלך", הסביר המלך, "מבחינה כלכלית, מצבנו במסחר ובקדמה היה יותר טוב לפני שאבי חתם על הסכם השלום. ברור שהייתה תקופה טובה של מערכת יחסים נהדרת בין אבי לבין ראש הממשלה יצחק רבין, אבל זה הידרדר באופן עקבי מאז".

עבדאללה הוסיף כי בקרב המדינות המתונות בעולם הערבי מטילים ספק בכוונות השלום של נתניהו, ולפיכך, בכוונת המלך הירדני לפעול להגברת הלחץ האמריקני על ישראל, בעת ביקורו בוושינגטון בועידת הגרעין של אובמה שתיערך בשבוע הבא בבירה האמריקנית.

בראיון עמו השיב עבדאללה על השאלה מהו המסר שלו לעם בישראל: "אני חושב שהעתיד לטווח ארוך של ישראל נמצא בסכנה, אלא אם כן נפתור את הבעיות. 57 מדינות בעולם, כשליש מהאו"ם, לא מכירות בישראל. באופן מסוים, אני חושב שלצפון קוריאה יש יחסים בינלאומיים יותר טובים מלישראל" השווה המלך הירדני בין ישראל למדינה הקומוניסטית המבודדת ביותר בעולם.

עבדאללה גם דחה את הניסיונות הישראלים להפנות את הפליטים הפלסטינים לארצו במסגרת הסדר עתידי כולל בעניין "זכות השיבה": "זה יגרום לאי-יציבות אדירה. אם הישראלים רוצים לדחוף את הפלסטינים לירדן, אני לא חושב שזה הגיוני ואיך הקהילה הבינלאומית תקבל זאת, מכיוון שזה יוביל להגירה המונית של 1.8 מיליון פלסטינים מבתיהם לירדן, לבנון וסוריה, וזה יגרום ליותר אי-יציבות בגבולות שלהן. אבל גם זה לא פותר את הבעיה לטווח ארוך, מפני שהאוכלוסייה הערבית-הישראלית בישראל, תוך שמונה עד עשר שנים, תהיה חמישים אחוז מכלל האוכלוסייה".

גורם מדיני בירושלים דחה את טענותיו של המלך הירדני כלפי ראש הממשלה, לטענת הגורם, מאז כניסתו לתפקיד נקט נתניהו בצעדים חסרי תקדים למען השלום. "להתעלם מזה ולומר שהממשלה לא עשתה דבר, זה פשוט לא נכון", אמר הגורם לתקשורת והוסיף, כי ישראל רואה את יחסיה עם ירדן כ"בסיס לשלום וביטחון באזור. אנחנו מעוניינים ביחסים חיוביים עם ירדן".