יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

לא ייאמן: המים נחצו לשניים, בני ישראל מתקדמים

ים סוף נחצה לשניים כאשר בתווך נגלתה יבשה שהזניקה אליה את בני ישראל. הצבא המצרי פתח בניסיון להדבקת הקצב והחל לעבור אף הוא בים הבקוע. בעוד שעות אחדות, שיאה של המלחמה יגיע עם היתקלות הכוחות. "העם עדיין בעיצומה של הבריחה", מסר דובר מטעם מחנה בני ישראל

מערכת 'טוג' י"ט בניסן תש"ע - 03/04/2010 08:00
תפנית מרעישה במלחמת הכוחות המצריים בבני ישראל: כפי שדיווחנו, הנשיא נחשון בן עמינדב, קפץ אל המים לתדהמת בני ישראל. לרגע היה נראה כי סופו יהיה בטביעה כמו כל מחנה ישראל הנרדף בידי המצרים, אלא שלפתע קרה הנס בגדול.

משה הטה את ידו על הים ותזוזה מפליאה החלה להתרחש בלב הים. כנתונים במזג אויר קשה ועז החלו לנוע המים לאורך הלילה, חוצים את הים לשניים. "פתאום, המים פשוט נבקעו", סיפרה אחת המשפחות המלוות את בני ישראל כשהיא מלאת תדהמה, "הים פשוט נבקע. נהייה כמו צונאמי לשני הצדדים. חומה ענקית של מים מימין ומשמאל".

באמצע, היכן שהיה ממוקם עד לפני מספר שעות הים, נוצר שביל ענק, כמו מנהרה ללא גג, על קירותיה תלויים פירות ומעדנים. ביבשה, בתוך הים (!) החלו בני ישראל לרוץ לכיוון עברו השני של הים. קטני האומנה שפקפקו קודם לכן בנעשה, שפשפו את עיניהם בתימהון, "כמה ה' אוהב אותנו", ממלמל אחר בבכי, "אנחנו נרדפים ומעונים אבל תמיד ברגע האמת באה ההצלה מכיוון בלתי צפוי".

מפקד הכוחות המצריים שראה את הנעשה, לא מהסס ובשעות אלו מדהיר את פרשיו לכיוון הים הבקוע, כשבכוונתו להדביק את הקצב ולעצור את בני ישראל. גם כאן נכונה להם הפתעה, כלי הרכב החלו להתנהל בקושי רב.

"אנחנו חוששים", מודה אחד החיילים המצריים בשיחת 'אוף-דה-רקורד' עם שליח 'טוג' בגיזרה המצרית, "אולי כדאי לברוח וזהו. אלוקים פשוט נלחם בשבילם", הוא אומר ברעד.

בתוך כך, נמסר כי בני ישראל כבר חצו את הים ונמצאים מעברו השני. עם זאת, הלחימה עדיין לפני שיאה - ההיתקלות בין המחנות. כרגע חיילי מצרים נמצאים בעיצומו של הים היבש, מקווים לחתור למגע בדקות הקרובות.

ממחנה בני ישראל נמסר בתגובה כי: "העם אמנם עדיין בעיצומה של הבריחה, אך ראינו כיצד יד ה' מלווה אותנו בדרכנו. המצרים לא יצליחו להשיגנו".