יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

נתק מוחלט בין המחנות

עמוד הענן המנחה את ישראל ביום, לא נעלם כבכל הלילות ומאפיל על אוגדות מצרים. בהוראת ה' ממשיך העם בדרכו לכיוון הים. דיווחים על קפיצה אפשרית של בני ישראל למי ים-סוף מתקבלים בתקשורת, שמסרבת להאמין שדבר כזה יקרה: "זה מסוכן עד בלתי אפשרי", אומרים הפרשנים

מערכת 'טוג', י"ח בניסן תש"ע - 02/04/2010 08:00
בעוד המצב המתוח במדבר גובר והולך וההיתקלות בין הכוחות המצרים לבני ישראל כמעט בלתי נמנעת, החלה תזוזה במחנה ישראל.

כפי שדווח ל'טוג', יצא הצבא המצרי על בכירי חילותיו למלחמה מול ישראל. הכוחות נעים כרגע סמוך ביותר למחנה בני ישראל. משה רבנו הבטוח באמונתו, התבקש על ידי הקב"ה להורות לבני ישראל לנוע. לפני זמן קצר העם קם ממקום מנוחתו וכעת צועד לכיוון הים.

עמודי הענן המסתוריים עליהם דיווחנו בהרחבה, ממשיכים לשמור על בני ישראל במנוסתם ממצרים כאשר בשעות אלו, עם רדת הלילה, עבר העמוד המסתורי לאחורי המחנה, שם הוא חוצץ בין מחנה ישראל למחנה מצרים כשהוא מאפיל על כל מחנה מצרים.

לעומתו, עמוד האש ממשיך להאיר למחנה ישראל בלבד.  בשלב זה עם החושך שהחל לרדת על הארץ, קיים ניתוק מוחלט בין שני המחנות אשר אינם יכולים להתקרב זה לזה. כמו כן, בשעה האחרונה נצפו בני ישראל מתקדמים לכיוון הים. הצעד נראה תמוה במיוחד לאור העובדה כי אין להם כלי רכב או שיט בהם יוכלו לחצות את הים. המצרים לעומתם, הצטיידו בסוסים חוצי ים אבירים וחזקים.

עם פרסום הידיעה, נמסר כי במחנה שוררת אווירת נכאים ומתקיימים דיונים בנוגע לקפיצה אפשרית למים בניסיון לצלוח את ים-סוף, פעולה שבנסיבות הקימות עלולה להיות מסוכנת עד בלתי אפשרית.

במשך כל הזמן הזה, הכוחות המצרים מתקדמים לעבר מחנה בני ישראל. הים הגדול העומד לרועץ לבני ישראל הנמלטים, יהיה אולי זה שייתן סוף עצוב לעם המצוי בעיצומה של מלחמת קיום. רק נס גלוי יוכל להצילם.

אנחנו ב'טוג' נמשיך לעקוב ולדווח מהשטח.