יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

'מציתי המסגד' שוחררו ללא הגבלה

בית משפט השלום בירושלים ביטל את ההגבלות שהוטלו על חמשת תלמידי ישיבת 'עוד יוסף חי' ביצהר, לאחר שנחשדו בהצתת המסגד בכפר יאסוף .בעבר טענה המשטרה כי התיק "חתום" ויש ראיות להעמדה לדין של העצורים.

אהרן שיין, ח' בניסן תש"ע - 23/03/2010 18:04
ההר הוליד עכבר - בית המשפט השלום בירושלים ביטל הבוקר את התנאים המגבילים שהוטלו על חמשת תלמידי ישיבת "עוד יוסף חי" ביצהר. התלמידים נעצרו בחשד למעורבות בהצתת מסגד בכפר יאסוף הסמוך ליצהר.
 
לפני כחודשיים פשטו כוחות המשטרה בסיוע השב"כ על ישיבת 'עוד יוסף חי' ביצהר ועצרו חמישה בחורים מהישיבה כשביניהם שלושה קטינים. בחורים מהישיבה סיפרו כי במהלך הפשיטה נכנסו השוטרים ואנשי השב"כ לתוך פנימיית הישיבה כשהם רעולי פנים ובידיהם נשקים שלופים ותוך שימוש באלימות קשה. השוטרים אף הגדילו לעשות  וחטפו מצלמות מידי אנשים שהתגודדו במקום ורצו לצלם את ההתרחשות. 
 
במערכת הביטחון לא הסתפקו בזה וכעבור מספר ימים עצר השב"כ את ראש הישיבה, הרב יצחק שפירא, תוך פגיעה קשה בכבודו. במהלך החקירה ניסו החוקרים ללחוץ על העצורים באמצעות הצגתו של ראש הישיבה, הרב שפירא כשהוא עם אזיקים בידיו וברגליו.

במשטרה רצו להאשים את ראש הישיבה כי ידע על כוונתם לכאורה של תלמידיו להצית את המסגד ולמרות זה לא מנע מהם לעשות זאת וגם לא דיווח לאחר מעשה. אולם עד מהרה דחה בית המשפט טענות אלה.
 
המשטרה מנגד, לא פקפקה לרגע בחוזקן של הראיות ויצאה בהכרזה, כי "התיק חתום וסגור, וכתבי האישום בפרשה יוגשו תוך מספר ימים". בתחילה, הורה בית המשפט לשחרר את העצורים למעצר בית בתנאים מגבילים, אולם לאחר שבמשטרה נכשלו בניסיון להוכיח את מעורבותם של העצורים בהצתת המסגד – הורה בית המשפט לשחרר אותם ללא כל הגבלה.