יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

המשטרה ומשרד החבורה פתחו במבצע אכיפה נגד משאיות וכלי רכב כבדים

בעקבות מעורבותם הגוברת של כלי רכב כבדים בתאונות פתחו היום משרד התחבורה ומשטרת התנועה במבצע פיקוח ואכיפה כנגד משאיות וכלי רכב כבדים .השר כץ: אין בכוונתי להשלים עם מציאות של נהיגה מעבר לשעות העבודה המותרות או בעומס יתר העלולים לגרום לאיבוד שליטה ולהפיכת כל תאונה לקטלנית

אהרן שין, ו' בניסן תש"ע - 21/03/2010 17:08
 
מהדקים את הפיקוח על כלי הרכב הכבדים - משרד התחבורה ומשטרת התנועה הארצית החלו היום (א') במבצע אכיפה נרחב כנגד בעלי משאיות וכלי רכב כבדים הנוהגים בניגוד לתקנות התעבורה, כך הודיע היום, שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ.

במסגרת המבצע הנערך ביוזמת השר ישראל כץ יערכו פקחים של משרד התחבורה, המלווים בשוטרי אגף התנועה של המשטרה ביקורות פתע בכלי רכב כבדים, בצירי תנועה מרכזיים וביציאות מהנמלים והמחצבות. המבצע ימשך כחודש ימים.

בוחנים של משרד התחבורה ומשטרת התנועה יגבירו בתקופת המבצע את הפיקוח על תקינות כלי הרכב הכבדים גם בכבישים העירוניים ויעצרו כלי רכב חולפים לבדיקת תקינות ובטיחות.

בוחנים של משרד התחבורה ומשטרת ישראל יבדקו בין השאר את תקינותם של כלי הרכב, כשירות הנהגים, עומס יתר ושעות עבודה ומנוחה של הנהגים. שוטרי אגף התנועה יתמקדו בעבירות תנועה של נהגי רכב כבד וכן בבדיקת מכשיר ה"טכנוגרף" המצוי בכלי הרכב הכבדים והמתעד את שעות העבודה והמנוחה של הנהג.

השר כץ אמר כי בכוונת משרדו לפעול בכל האמצעים הדרושים, במטרה לצמצם את מעורבותן של כלי ברכב הכבדים בתאונות. " אין בכוונתי להשלים עם מציאות שבה נהגים מובילים מטענים בניגוד למשקל המותר בחוק או נוהגים מעבר לשעות העבודה המותרות. נהיגה בעומס יתר או מעבר לשעות הקבועות בחוק עלולה לגרום לאיבוד שליטה של הנהג על פעולות היגוי בסיסיות וכך הופכת כל תאונה לקטלנית".

מנתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים עולה כי כלי הרכב הכבדים מהווים כ- 4% ממצבת כלי הרכב במדינה, אולם מעורבותם בתאונות דרכים קטלניות מהווה כ- 31% מכלל ההרוגים בתאונות. תאונות הדרכים החמורות השכיחות הן - פגיעה בהולך רגל והתנגשות חזית צד. בשנת 2009 נהרגו 352 בני אדם בתאונות דרכים, מהם 54 (15.5%) בתאונות בהן היו מעורבות משאיות.