יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

השר לנדאו דורש שיתו"פ אמריקני להפסקת השימוש בדלק

לקראת נסיעתו לוועידת איפא"ק בוושינגטון אמר השר עוזי לנדאו כי "המערב משועבד ותלותו בנפט הולכת וגדלה, ולכן הוא כבול בידי מדינות רבות בעולם המממנות טרור"

ראובן שטיין, ג' בניסן תש"ע - 18/03/2010 18:40
השר עוזי לנדאו קיים הבוקר (ה') בלשכתו בתל-אביב תדרוך לעיתונאים מדיניים לקראת נסיעתו לוועידת איפא"ק בוושינגטון. "ישראל וארה"ב חייבות לשתף פעולה במציאת תחליפים לנפט. זהו צורך אסטרטגי, בעזרתו נוכל להביס את הטרור מבלי לירות כדור אחד".

לנדאו פרש בפני העיתונאים את מטרות הנסיעה וציין, כי מטרתה העיקרית היא להעלות על סדר היום בארה"ב מציאת דרכים לשיתוף פעולה עתידי להפחתת התלות של מדינות המערב בנפט ופיתוח משק הדלקים האלטרנטיביים. השר מתכוון להציג את מדיניות ישראל בנושא, במטרה להביא לשינוי שיש לו השלכות גיאופוליטיות.

השר לנדאו אמר כי "רמת החיים בעולם עולה, ואיתה עולה כמות הנפט הנצרך. נפט הוא מצרך אסטרטגי בשל המונופול שלו בתחום התחבורה, הוא מניע את מרבית כלי הרכב - האוטובוסים, המטוסים והאוניות מונעים על ידי מוצרי הנפט".

לדבריו, "המערב משועבד ותלותו בנפט הולכת וגדלה. העולם המערבי מכור לנפט ולכן כבול בידיי מדינות רבות בעולם המממנות טרור. התלות היא גם מדינית, גם כלכלית וגם סביבתית. מי שרוצה להילחם באסלאם הרדיקאלי וארגוני הטרור צריך לדעת שרכישת הדלק שלו מהווה דווקא תמריץ לטרור".

השר ציטט את דבריו של גנרל אמריקאי כשאמר: "עם כל קילומטר שאנו מתקדמים ברכב בחזית המלחמה (בעיראק ובאפגניסטן) אנו מעבירים תמלוגים לבן לאדן".

השר ציין כי את המונופול ניתן לשבור על-ידי ייצור רכבים אשר יכולים לנוע באמצעות תחליפי דלק, ועמד על הצורך לפעול בנושא באופן מיידי: "אם לא נמצא תחליף לנפט הערבי, כושר הסחטנות ומחיר הנפט יעלו. את התחליפים צריך לייצר לא בעוד 30 שנה. לא בעוד 20 שנה. עכשיו. הזמן הוא מרכיב קריטי. אנחנו זקוקים לפתרונות ישימים החל מעוד 5-6 שנים".

עוד הוסיף: "ראש הממשלה וממשלת ישראל החליטו להציב את הנושא גבוה בסולם העדיפויות הלאומי. החלטת ממשלה בנושא עברה לפני כחודש וחצי. אני רואה בהשקעה בתחום הזה צורך אסטרטגי. על-ידי עקירת בסיס המימון שלו, נוכל להביס את הטרור מבלי לירות כדור אחד".