יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

דובר משרד החוץ האמריקני: נתניהו וקלינטון ישוחחו בקרוב מאד

דובר במחלקת המדינה הודיע הבוקר כי רה"מ נתניהו ושרת החוץ קלינטון ישוחחו "בזמן הקרוב מאד". האמריקנים מנסים להנמיך הלהבות

אהרן שיין, ב' בניסן תש"ע - 17/03/2010 09:31
שיחת קירבה עם האמריקנים? ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושרת החוץ קלינטון, צפויים לשוחח בזמן הקרוב מאד, כך הודיע דובר במחלקת המדינה.
אמש, ריככה שרת החוץ קלינטון את הטון במתקפות בכירי הממשל על ישראל קלינטון אמרה לאחר פגישה עם שר החוץ של אירלנד כי "ארה"ב מחויבת לביטחון ישראל" ומחויבות זו לא תשתנה.

קלינטון הצהירה עוד, כי "היחסים עם ישראל לא ניתנים לערעור". עם זאת, הבהירה קלינטון כי הממשל ממתין לתשובת ישראל, "אנחנו מעורבים בהתייעצויות מאוד פעילות עם הישראלים לגבי צעדים שאנחנו חושבים שיפגינו את המחויבות הדרושה לתהליך הזה. זהו מאמץ מאוד חשוב מצידנו ומצדם, כי אנחנו יודעים כמה זה קשה. זהו נושא מאוד קשה ומורכב, אבל ממשל אובמה מחויב לפתרון שתי מדינות".

ביקורו של מיטשל

דובר מחלקת המדינה, פיליפ קראולי, אישר אמש, כי בואו לישראל של השליח האמריקני למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל, תלוי בתשובותיה של ישראל על רשימת הדרישות שהעבירה שרת החוץ קלינטון לראש הממשלה בשיחת הנזיפה שקיימה עמו בסוף השבוע שעבר, ובכל מקרה, יהיה רק לאחר שובו של מיטשל ממוסקבה משיחות הקוורטט.
גם בבית הלבן מנסים להפיג מעט את המתיחות – אמש אמר דובר הבית הלבן, רוברט גיבס, כי "ביחסים דו-צדדיים בוגרים יכולות להיות מחלוקות, וזו אחת המחלוקות", עם זאת, הצהיר גיבס - "אינה שוברת את הקשר הנצחי שיש לנו עם ממשלת ישראל והעם הישראלי בקשר לביטחונם".

גיבס הוסיף ואמר: "אנחנו מגנים אירועים בשני הצדדים שמסבכים את זה, ונמשיך לעשות זאת".

הבוקר נודע, כי איש אמונו של ראש הממשלה, עו"ד יצחק מולכו, יצא היום לוושינגטון וימסור לבכירי הממשל את תשובת ישראל על רשימת הדרישות שהעלתה השרה קלינטון. מולכו צפוי להיפגש עם בכירי הממשל ולתאם עמדות. כמו כן, מולכו יתאם את לוח הזמנים של ראש הממשלה בביקורו בוושינגטון בשבוע הבא כאורח ועידת השדולה היהודית אמריקנית – איפא"ק. ייתכן ומולכו יצליח לארגן מפגש פיוס בין נתניהו לשרת החוץ קלינטון ואולי אף עם סגן הנשיא ביידן – שהסערה פרצה עקב ביקורו בארץ.