יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

הילד שנפגע מן המוקש ברמת הגולן: "פנו את המוקשים"

הילד שנפצע לפני כחודש וחצי מפיצוץ מוקש ברמת הגולן מבקש לפנות את המוקשים לפני שיהיה מאוחד מידי. "טוג" התריע בעבר על קיומו של שדה מוקשים ליד לטרון

יהודה שפיגל א' בניסן תש"ע - 16/03/2010 12:48
"חייבים לפנות את המוקשים ברמת הגול"ן, אמר היום הילד דניאל יובל שנפגע ממוקש ברמת הגולן לפני כחודש וחצי,"הגדרות לא עוזרים, והכי חשוב זה לקחת משם את המוקשים, כמו שעושים במדינות אחרות" אמר הילד.

• תחקיר טוג: שדה מוקשים ליד לטרון

דניאל בן ה-11 שהגיע היום לכנסת כשהוא מובל בכסא גלגלים, הופיע בפני וועדת החוץ והביטחון, שדנה בעניינים של שדות המוקשים בישראל. הילד הוסיף ואמר לחברי הכנסת "אני רוצה להגיד לכם, שבכלל לא צריך את המוקשים, כי זה מקום שאנשים מטיילים בו וזה יכול לקרות שוב, כבר ארבעים שנה המוקשים האלו אינם בשימוש, אז למה לא פינו אותם כבר אז", אמר דניאל.

כזכור הילד דניאל יובל טייל לפני חודש וחצי יחד עם משפחתו בצפון רמת הגולן, שהיה מושלג באותו הזמן. דניאל הלך יחד עם אביו ואחותו כשלפתע אירע פיצוץ. עמית אחותו של דניאל, נפצעה אף היא באורח בינוני, וכמו אחיה נאלצה גם היא לעבור סדרה של ניתוחים. לטענת המשפחה, האזור לא היה מגודר, והם לא ראו שום שלט האוסר את הכניסה אליו.

יצויין, כי בגולן וסביבתו פזורים כאלפיים שדות מוקשים, בחלק מהמקומות מדובר במוקשים צבאיים, בעלי צורך מבצעי, אולם בחלק נרחב מהרמה ישנם מוקשים סוריים רבים שלא ידוע מה טיבם, כך באזור הר בנטל קיים אזור נרחב, בו ידוע שהסורים הטמינו בו מוקשים נגד אדם.

נציג הצבא שהשתתף בדיון, אמר שהוא מקווה שבתוך כמה שנים יצליח צה"ל לצמצם את הבעיה.