יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

החוק עבר במתכונת מצומצמת ובקדימה מקווים שהקאליציה מתפוררת

חוק ברית הזוגיות עבר אמש במתכונת מקוצצת, שאפשרה לח"כי שס ויהדות התורה להיעדר מהמליאה. בקדימה רואים בהיעדרותם, תחילת הליך התפוררות הקואליציה

יהודה שפיגל א' בניסן תש"ע - 16/03/2010 11:48

חוק ברית הזוגיות עבר אמש במתכונת מצומצמת, והוא מתייחס אך ורק לכאלו שיהדותם מוטלת בספק והם אינם רואים עצמם כיהודים. הללו יוכלו להירשם לנישואין במוסד שיוקם וייקרא "רשם הנישואין".

החוק שנוסח על ידי שר המשפטים יעקב נאמן, הונח בסופו של דבר על שולחן הכנסת במתכונת מקוצצת, בעקבות התנגדותן הנחרצת של המפלגות החרדיות. לאחר שצומצם הקיפו של החוק וקוצץ ברוב סעיפיו, החליטו בש"ס ויהדות התורה להימנע מלהצביע נגד החוק.

בקדימה, לא מחמיצים את ההזדמנות לתקוף את הקואליציה, בהודעה שנמסרה לתקשורת, אומרים בקדימה "נתניהו מאבד שליטה גם על הקואליציה. היעדרותם ההפגנתית והמתריסה של חברי ש"ס ויהדות התורה מהמליאה והפרתה לראשונה של המשמעת הקואליציונית - חשפה את הסדקים וחילוקי הדעות הקשים בקואליציית ההישרדות של נתניהו ומהווה סממן נוסף לאיבוד השליטה מצדו על חברי ממשלתו. כך נראית קואליציה ללא דרך, ללא מכנה משותף ועם ראש ממשלה שלא יודע מה הוא רוצה".


ח"כ יוחנן פלסנר הוסיף כי "לפני הבחירות, ישראל ביתנו הבטיחה פתרון ל- 300,000 עולים מחבר העמים. במקום זאת, העבירו פתרון מקוצץ ומדולל שרלוונטי עבור פחות מ- 300 אזרחים בשנה שגם עבורם יצרו גטו מיוחד ומיותר של חסרי דת".