יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

מיטשל ביטל את ביקורו המתוכנן

מקור בכיר בבית הלבן מסר, כי לפי שעה נדחה ביקורו בישראל של הסנאטור ג'ורג' מיטשל - ביקור שנועד להתקיים מחר. דחיית הביקור על רקע עיכוב במתן התגובה הישראלית לדרישות שהעלתה קלינטון ב'שיחת הנזיפה' שקיימה עם נתניהו. האמריקנים רואים בתשובת ישראל מבחן ליחסי שתי המדינות

אהרן שיין א' בניסן תש"ע - 16/03/2010 08:13
נמשך המשבר החמור ביחסי ישראל-ארה"ב - מקור מדיני בכיר בבית הלבן הודיע הבוקר, כי ביקורו של הסנאטור ג'ורג' מיטשל, שליח הממשל למזרח התיכון - נדחה לפי שעה. הגורם המדיני האמריקני הבכיר, אמר כי ביקורו של מיטשל יידחה עד לקבלת תשובות מישראל בנוגע לרשימת הדרישות שהעבירה שרת החוץ קלינטון, לראש הממשלה נתניהו בשיחת הנזיפה שקיימה עמו ביום שישי.

הגורם המדיני הוסיף, כי ארה"ב מצפה מישראל להגיב באופן רשמי עוד היום ולהתייחס להכרזות בדבר תוכנית הבנייה בעיר. "אנחנו חייבים לקבל הבטחה שדברים כאלה לא יחזרו על עצמם". הדובר הוסיף, כי ארה"ב רואה בדברים מבחן ליחסים בין שתי המדינות: "אם ישראל אינה מסוגלת לבצע התחייבות כזאת, הדבר מעורר שאלות לגבי יכולתה להתחייב לתהליך השלום וליחסים עם ארה"ב בפרט. ממשל אובמה רואה בהצלחת תהליך השלום במזה"ת חשיבות עליונה, ומצפה מנתניהו להתחייב באופן מלא לשיחות שלום. אנחנו מעמידים זאת במבחן", אמר הגורם.

אמש, אמר  דובר מחלקת המדינה, כי "אין זו שאלה של 'האם מיטשל יבוא לאזור', אלא של 'מתי הוא יבוא'. אנו רוצים לוודא ששני הצדדים יתחייבו לכך שבביקורו של מיטשל ייעשו מאמצים לקידום המגעים", אמר הדובר ורמז לדרישת ארה"ב לביטול תכנית בניית 1,600 יחידות דיור ברמת שלמה.

השליח מיטשל שביטל את בואו לאזור צפוי לטוס לרוסיה, שם ינהל פגישה עם חברי הקוורטט בניסיון לגבש דרכים להאיץ את התהליך המדיני.