יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

עשרות יהודים תושבי וואדי ערה הפגינו נגד דיור חרדי בחריש

עשרות יהודים תושבי אזור מנשה, הפגינו הבוקר כנגד אישורה של חריש כעיר חרדית. הם מבקשים לאפשר גם לבוגרי צבא לגור במקום. אטיאס בתגובה: זו צרות עין. אף אחד לא רצה לגור שם, אז למי איכפת שיגורו שם חרדים?

יהודה שפיגל, כ"ח באדר תש"ע - 14/03/2010 13:00

עבור החרדים הדרך לחריש עדיין רחוקה, אך ההתנגדות כבר נמצאת עמוק בשטח. עשרות מתושבי וואדי ערה חסמו הבוקר את מחלף ברקאי, במחאה על התוכנית להקמתה של העיר החרדית בחריש. לדבריהם, התוכנית המונחת על שולחן הממשלה וממתינה לאישור, אינה כוללת את הסייגים שנקבעו במועצה הארצית לתכנון ובניה, שהמליצה לצמצם את תוכניתה המקורית של העיר למספר קטן יותר של יחידות דיור.

"שר השיכון מנסה לבצע מחטף ולעקוף את החלטתה של המועצה הארצית" כך אמר לתקשורת, אילן שדה, ראש המועצה האזורית מנשה.

הקמתה של העיר אמורה היום להיכנס להילוך גבוה כאשר תובא לאישור הממשלה, הצעה להקים וועדת מנכלי"ם לקידום הבניה, שבראשה יעמוד מנכ"ל משרד השיכון.

בהצעה המובאת על שולחן הממשלה, מדובר על 150 אלף תושבים שיוכלו להתגורר בעיר, ולא כפי המלצתה של הוועדה הארצית, לאשר בניה של עד 60 אלף תושבים בלבד.

חריש, נמנית על מיעוט קטן של ישובים יהודיים השוכנים בלב אזור, בעל רוב ערבי מכריע. הישוב נחשב ככשלון, אחר שבשנות התשעים ננטש הקיבוץ שהוקם במקום עשר שנים קודם לכן, לפני כעשור, נעשה שוב נסיון להקים בו יישוב קהילתי, אך גם נסיון זה נכשל וכיום מתגוררת בו אוכלוסיה וחלשה, המונה כ-1000 תושבים.

 
אולם למרות זאת, מתנגדים תושביו היהודים של האזור, לאפשרות שתוקם במקום עיר חרדית.


אטיאס: זו צרות עין, אף אחד לא רצה לגור שם

שר הבינוי והשיכון שהתראיין הבוקר לתקשורת, מחה על דברי הביקורת נגד הקמתה של העיר, ואמר "שום חילוני לא רוצה לגור שם, אז על מה הרעש? אף אחד לא מנע מאף אחד לגור בשום מקום" אטיאס הוסיף "אומרים שאנו רוצים להפקיע אדמות, זהו שקר גס, אנחנו לא מפקיעים דונם מאף אחד, למי איכפת שבמקום שאף אחד לא רצה לגור בו, יגורו חרדים"

אטיאס הוסיף, כי הניסיון מלמד, שעדיף שהחרדים יגורו בנפרד מחילונים, זה טוב גם לחרדים וגם לחילונים, אז למי מפריע שתקום שם עיר חרדית.