יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

נתניהו: "אני מציע לא להיסחף ולהירגע"

ראש הממשלה מנסה הבוקר להתנצל פומבית ולהרגיע את הסערה. בפתח ישיבת הממשלה אמר נתניהו "הייתה פה תקרית מצערת ומיותרת. אבל לא כדאי להיסחף"

אהרן שיין, כ"ח באדר תש"ע - 14/03/2010 11:09
נתניהו מנסה להרגיע – אחרי ההשפלה הפומבית בפרסום שיחת הנזיפה עם שרת החוץ האמריקנית וזימון שגריר ישראל בוושינגטון גם הוא לשיחת נזיפה קשה במחלקת המדינה, ולאחר שכינס אמש לדיון חרום את פורום השביעייה – מנסה הבוקר ראש הממשלה לשדר מסר מרגיע: "פתחנו הבוקר עיתונים וקראנו כל מיני פרשנויות והערכות. אני מציע לא להיסחף ולהירגע".

בפתח ישיבת הממשלה התייחס נתניהו למתיחות הקשה עם ארה"ב: "אמר חברי בני בגין נער הייתי וגם בגרתי. ראינו כבר משברים, צריך קור רוח. הייתה פה תקרית מצערת ופוגענית שלא צריכה הייתה להתרחש. הקמנו צוות מנכ"לים למנוע התפתחות של דברים כאלה. ביקשתי מהשרים לא לדבר בעניין זה. לארצות הברית ולישראל יש אינטרסים משותפים, אנו נפעל לפי האינטרסים של מדינת ישראל".

אמש, לאחר ישיבת פורום השביעייה הורה נתניהו על הקמת ועדה, שתפקידה למנוע הישנות מקרים מביכים דוגמת ההכרזה על הבנייה רמת שלמה בעת ביקורו של סגן הנשיא האמריקני, ג'ו ביידן.

בראש הצוות שמינה ראש הממשלה יעמוד מנכ"ל משרדו, אייל גבאי. לצדו של גבאי יישבו גם, מנכ"ל משרד הפנים, מנכ"ל משרד השיכון ומנכ"ל עיריית ירושלים.

אמש גם הורה ראש הממשלה לשרי הליכוד, שלא להתבטא בשום צורה בנושא המשבר ביחסי ישראל-ארה"ב.

הבוקר, אמר שר בכיר בעילום שם לתקשורת: "ארצות הברית לקחה את העניין צעד אחד קדימה יותר מידי. מדובר בממשלת ימין שעמדותיה באשר לירושלים ידועות, וזו בדיוק אותה המדיניות שגם ממשלות שמאל נקטו בה", אמר השר הבכיר והוסיף: "כל הממשלות בנו בירושלים. אין ספק ש'מחפשים' את ממשלת ישראל הנוכחית מסיבות לא ברורות".

שר נוסף התבטא בדרך דומה "למרות המבוכה שנגרמה לסגן-נשיא ארצות הברית עקב הפרסום, שהיה לא ראוי ולא מוצדק, יש לשים את הדברים בפרופורציות. לא מדובר בתוכנית ליישום מיידי, אלא במהלך בירוקרטי במהותו. כנראה שגם בארצות הברית מנסים ליצור עובדות לקראת תהליכי היעד העתידיים, שהם תום מועד שיחות הקרבה על פי הגדרות הליגה הערבית ביולי מחד, ומאידך ספטמבר - שזהו המועד שקצב הקבינט להקפאת הבנייה ביהודה ושומרון".

עוד ציין השר, כי "גם לממשלים האמריקנים הדמוקרטיים הקודמים היה ברור שפיתרון הסכסוך בסוגיית הגבולות כולל את ירושלים רבתי ואת גושי ההתנחלויות הגדולים. אז מה ההיתממות וההתנפלות הזאת?".