יום רביעי ל' בניסן תשפ"ד 08/05/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ראש הממשלה שוחח עם מנהיגי איטליה וגרמניה בניסיון להסביר את עמדת ישראל

ראש הממשלה מנסה לבלום את גל הגינויים הבינלאומי נגד תכנית הבנייה של 1,600 יחידות דיור ברמת שלמה. היום שוחח נתניהו עם מנהיגי גרמניה ואיטליה .שר החוץ השבדי: חושדים בכנות כוונותיה של ישראל לשלום

אהרן שיין, כ"ז באדר תש"ע - 13/03/2010 22:11
בעקבות גל הגינויים הבינלאומי נגד תכניות הבנייה בירושלים, שוחח הערב ראש הממשלה עם שני המנהיגים אירופים הידידותיים לישראל, בניסיון לספק הסברים על המשבר שפרץ עם הממשל בארה"ב.

בשיחתו עם קנצלרית גרמניה, מרקל ועם ראש ממשלת איטליה, ברלוסקוני, התנצל ראש הממשלה ואמר בהתייחסו להחלטה על בניית 1,600 יחידות דיור ברמת שלמה, כי "זו היתה תקרית מביכה".  נתניהו הוסיף, "אני מודה בכך ומצטער ואף התנצלתי בפני סגן הנשיא ביידן, אבל לא ידעתי מראש בשום צורה על פרסום תכנית הבנייה". נתניהו אף הביע בפניהם את תמיהתו נוכח הזעם האמריקני המתמשך זאת חרף שיחתו עם סגן נשיא ארה"ב, ביידן, שבה סיכמו שני האישים על יישוב המשבר.

נתניהו הסביר למנהיגי איטליה וגרמניה ,כי "מדיניות הבנייה בירושלים של הממשלה הזו לא שונה מאף ממשלה אחרת", אמר נתניהו והוסיף, "בכל משא ומתן שהתנהל עד היום ישראל הבהירה לפלסטינים ולאמריקאים שהשכונות האלה בירושלים הן חלק מהגוש של ירושלים ויישארו בידי ישראל בכל הסדר קבע". נתניהו הוסיף כי הנחה את אנשי משרדו לגבש נהלים שיימנעו התרחשות אירועים כאלה בעתיד.

מוקדם יותר גינתה גם שרת החוץ של האיחוד האירופי, אשטון, את החלטת ישראל, ואמרה כי היא "מודאגת" מההחלטה הישראלית לאשר 1,600 יחידות דיור חדשות בירושלים. לדברי אשטון, יש צורך להתמקד כעת בחידוש שיחות השלום בין ישראל לפלסטינים.

שר החוץ השוודי, קארל בילדט, אמר היום כי הוא חושד שההכרזה על תחילת הבנייה בירושלים נעשתה במכוון "אני מקווה כי ישראלים עדיין מעוניינים בשלום, אף שהם שולחים איתותים סותרים באחרונה", אמר. בילדט הוסיף, "אני חושד שפרסום ההחלטה היה מכוון. לא על ידי ראש הממשלה, אלא על ידי מישהו שרצה לשלוח מסר לארה"ב, בעת שסגן הנשיא מבקר בישראל". בילדט הוסיף כי "זה צובע את כל היחסים באור המזיק לתהליך השלום".