יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ביידן: לעולם לא נתנער מאחריותנו לביטחונה של ישראל

ישראל היא ידידה טובה שלנו, ואנחנו ממשיכים עמה היסטוריה ארוכה של עמידה כתף אל כתף. דיברתי בתקיפות נגד ישראל כמו שרק חברים יכולים לדבר

יהודה שפיגל, כ"ה באדר תש"ע - 11/03/2010 13:56

המשבר ביחסי ישראל ארה"ב בעקבות אישורי הבניה, הגיע לסיומו: בנאומו של סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, נאום שהתאפיין באהדה והערכה רבה לישראל, אמר ביידן כי "הבניה היא אמנם מחסום קוצני בדרך לשלום, אך אני מאוד מעריך את דברי ראש הממשלה שהביע רצינות וכוונה אמיתית לקנוט מהלכים ליצירת אמון בין הצדדיים".

בדבריו אמר ביידן כי "האיום על ישראל הוא איום קיומי ואנחנו נחושים לדאוג לביטחונה של ישראל. ישראל היא ידידה קרובה שלנו ואנחנו ממשיכים עמה היסטוריה ארוכה של עמידה כתף לכתף. אובמה ואני ממשיכים את השרשרת של האחריות הזו. לעולם לא נתנער מאחריותה של אמריקה לביטחון ישראל".

"הקשרים המסתעפים שלנו עם ישראל בכל תחומי החיים, מתבטאים קודם כל במחויבות שלנו לדאוג לביטחונה של ישראל שעומדת בגבורה מפני סכנות המתחדשות ומתגברות כל הזמן".

הממשל הנוכחי וגם שום ממשלה לא  יכולה להרשות לעצמה לעצום עיין מהאיומים על ישראל. הנשיא אובמה גם תרגם את הדברים בפועל כאשר סיוע בערך של מיליארדי דולרים.

בקשר האמיץ שלנו נכלל גם המאבק נגד הקמפיינים המכוערים נגד ישראל שנועדו לקעקע את זכותה להתקיים, הקשר שלנו מתורגם גם לתרגילים משותפים ולהתמודדות מול איומי טרור. לרשותנו עומד כוח רב שאנו מוכנים לנצל אותו ולעשות למען בני בריתנו.

אנחנו נחושים בשמירת החומה נגד הטרור, אל תטעו בקשר לנחרצותה של ארה"ב להתמודדות עם הטרור. ארה"ב משקיעה מליונים, ומאמץ של אנשים שנמצאים תקופות ארוכות הרחק מביתם כדי להילחם באופן תקיף בטרור.


בנוגע, לקשרים דיפלומטים שפיתחה לאחרונה ארה"ב עם מדינות ערביות עוינות אמר ביידן "קיבלנו על עצמנו ליצור קשרים גם עם העולם הערבי. ואני חושב שזה יעזור לא רק לנו אלא גם לישראל. מליוני מוסלמים מתחברים באמצעות התקשורת ומתוודעים לעולם שאנו חולקים איתם".

"גם מול סוריה אנו מהדקים את הקשרים כאשר ענינו פקוחות וגלויות כדי שלא ניפול לבורות, אבל זה בהחלט לא על חשבון ישראל".

בנוגע לאיום האיראני אמר ביידן כי "איראן מסוכנת היום יותר מאי פעם. הם מממנים לא רק את צבאם, אלא גם את הטרור באזור".


ביידן גם ניסה להסביר את הגישה הסלחנית לאיראן ואמר :"מאז שנכנסנו לבית הלבן, אובמה החליט על גישה חדשה. לדבר עם איראן כשאנחנו יודעים, שאם זה לא יצליח אז ארה"ב תהיה במצב הרבה יותר טוב לפעול נגד איראן".

"ככל שהציעו לו לרדת מעניין הגרעין. אחמדיניג'ד ממשיך, וגם פועל להעשרה של אורניום, הוא דחה את כל ההצעות להגיש לו אורניום המיועד לדרכי שלום, בתמורה לאורניום שלו והוא גם ממשיך לפעול נגד האופוזיציה שיוצאת לרחובות".

"היום איראן מבודדת יותר בעולם וגם פנימה. וארה"ב נחושה למנוע מאיראן נשק גרעיני. נקודה"! אמר ביידן בנחרצות.

ביידן המשיך ואמר כי הוא בהחלט מאמין בהשגתו של השלום "שלום בין ישראל לשכנותיה הוא לעיתים נראה בלתי ניתן להסגה, אפילו לדבר על זה אי אפשר. אבל זה קרה, לדוגמא, השלום של ישראל עם מצרים וירדן. מה שהיה נראה פעם בלתי ניתן זה קרה וזה יכול לקרוא גם ביחסי ישראל עם שאר מדינות ערב".

"כל הצדדים צריכים לפעול בתום לב כדי שלשלום יהיה סיכוי, במקום להטיח האשמות צריכים לנסות ולהידבר ואנחנו נמשיך לסייע. ראש הממשלה פועל למען שתי מדינות ופעל להסרת מחסומים שיפריעו בדרך, גם הפלסטינים צריכים לנקוט מהלכים".

בנוגע לדבריו הנחרצים נגד אישורי הבניה ברמת שלמה, אמר ביידן כי "על פי דרישת הנשיא אובמה אני גיניתי זאת מייד. כי זהו מחסום קוצני בדרך לשלום. כששואלים אותי איך אני יכול לדבר בתקיפות, כשאני חבר של ישראל כל כך הרבה שנים. אני עונה, כי לפעמים רק חבר יכול לדבר בתקיפות. ביידן הוסיף "אני מעריך את דברי ראש הממשלה שאמר שהוא ינקוט מהלכים כדי לקדם, את התהליך".

ביידן סיים את דבריו כשהוא אומר "אני לא יכול לומר לכם שהשלום יבוא בקלות אבל יכול להבטיח גם לישראלים וגם לפלסטינים כי כל עוד שאנשים טובים שרוצים דברים טובים מעורבים בתהליך הזה, ארה"ב תהיה מעורבת בתמיכה"