יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ביידן התבטא נגד ישראל, אך ניהל שיחה קשה עם אבו מאזן

סגן נשיא ארה"ב תקף היום בחריפות את החלטת ישראל לאשר בניה של 1600 יחידות דיור ברמת שלמה. לדברי ביידן, "ישראל פועגת קשות באמון הנצרך לשיחות עם הפלסטינים". במהלך הביקור ניהל ביידן שיחה קשה עם אבו מאזן, שיצא ממנה כעוס במיוחד

יהודה שפיגל, כ"ד באדר תש"ע - 10/03/2010 16:02
סערת אתרי המורשת עדיין לא שככה וישראל כבר מתבוססת עמוק בבוץ של פרשיית גינוי חדשה: סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התבטא היום בחריפות נגד החלטת ישראל אתמול, לאשר בנייתן של 1600 דירות בשכונת רמת שלמה.

ביידן שביקר היום ברמאללה, אמר כי "הוא רואה בחומרה רבה את החלטת ישראל לאשר בניה חדשה במזרח ירושלים, הוא אמר כי שני הצדדים מחויבים ליצור אווירה תומכת במשא ומתן ולא לסבך את המצב. ההחלטה של ממשלת ישראל, לקדם תוכניות בניה חדשות במזרח ירושלים, חותרת תחת האמון שאנו מאוד זקוקים לו כדי להתחיל במגעים רציניים עם הפלסטינים".

בהמשך דבריו הביע ביידן הערכה לאבו מאזן כשהוא מצהיר כי ארה"ב תמשיך לפעול לחיזוקם של מוסדותיה של הרשות הפלסטינית, מתוך שאיפה להעמיד על תילה מדינה פלסטינית בעלת רצף טריטוריאלי ובת קיימא.

אך למרות הביקורת הקשה נגד ישראל, גם בצד הפלסטינאי לא מרוצים מהפגישה. גורמים פלסטינאים אמרו לתקשורת כי הפגישה עם סגן הנשיא הייתה קשה וקשוחה מאוד. במהלך השיחה דרש ביידן להסכים לחידוש השיחות עם הישראלים למרות המשבר. אבו מאזן סירב ואמר כי "הצעדים שנקטה ישראל, הורסים כל אפשרות לשלום, אבו מאזן הוסיף כי מעשיה של ישראל הם קריסת האימון וסתירת לחי אנושה לאמריקאים העושים מאמצים לחדש את השיחות העקיפות"
 
על פי דיווחי התקשורת, בתום הפגישה, ניכרה על פניו של אבו מאזן חוסר שביעות רצון. הוא פנה באמצעות התקשורת לצד הישראלי ודרש לנהוג כפי שהפלסטינים נוהגים. "אנחנו בחרנו בשלום כבחירה אסטרטגית וממשיכים להיות מחויבים אליו, גם הצד הישראלי צריך להפגין מחויבות לתהליך המדיני ולהפסיק לבצע מעשים שפוגעים בנו. אנחנו לחיות בשלום לצד ישראל לנו תהיה מדינה על בסיס גבולות 67 שבירתה ירושלים, והישראלים יחיו לצידנו במדינה נפרדת", אמר.

אבו מאזן, שנראה כעוס מאוד, פנה ישירות לצד הישראלי ודרש להפגין מחויבות לתהליך המדיני ולהפסיק את הצעדים הפוגעים בו. "הפלסטינים ממשיכים להיות מחויבים לשלום כבחירה אסטרטגית", הדגיש, "על בסיס שתי מדינות שתחיינה בשלום זו לצד זו בקווי 67', כשירושלים היא בירת המדינה הפלסטינית".