יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

1,600 דירות חדשות ופארק רחב ידיים בשכונת רמת שלמה

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז ירושלים במשרד הפנים אישרה היום תוכנית להרחבת שכונת רמת שלמה, הכוללת תוספת של 1,600 יחידות דיור. גודלה הממוצע של יחידת דיור יהיה 120 מ"ר. בנוסף יוקם פארק מרכזי שיתפרס על 140 דונם וישרת את האוכלוסיה כולה

יהודה שפיגל, כ"ג באדר תש"ע - 09/03/2010 16:51

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז ירושלים במשרד הפנים, בראשותה של הגברת רות יוסף, אישרה היום (ג') תכנית לעיבוי שכונת רמת שלמה בירושלים, הכוללת תוספת של 1,600 יחידות דיור.

במסגרת התוכנית, התואמת לתכנית המתאר של ירושלים 2000, מוצעת הרחבתה של שכונת רמת שלמה בירושלים לכיוון דרום ומזרח, תוך שדרוג כביש הכניסה הקיים והוספת כביש גישה נוסף מכיוון מערב. התוכנית כוללת 1,600 יחידות דיור בתמהיל המבטיח לפחות 30% של יחידות דיור קטנות יחסית המיועדות לזוגות צעירים (עד 95 מ"ר). התוכנית כוללת הקצאה נרחבת לצרכי ציבור, אשר עונה בין היתר גם על חוסרים קיימים בשכונה הותיקה. שטח התכנית עומד על כ- 580 דונם והגודל הממוצע של יחידת דיור הנו 120 מ"ר.

הבינוי החדש תוכנן בהתאמה למבנה הדמוגרפי הייחודי של השכונה הקיימת ולטופוגרפיה הטבעית, הוא מלווה לכל אורכו בכביש טבעתי המתחבר במספר נקודות למערך הדרכים הקיים בשכונה ומוקף ביער עירוני החוצץ בינו לבין מערך הדרכים העירוני הראשי.

במסגרת הקצאת השטחים הציבוריים הפתוחים מתוכנן פארק מרכזי בן 140 דונם שישרת את אוכלוסיית השכונה כולה, ומגוון של גינות עירוניות.

מתכננת המחוז במשרד הפנים, הגברת דלית זילבר, מציינת כי התוכנית משתלבת עם מדיניות משרד הפנים לעבות ולשדרג את שכונות המגורים הותיקות בירושלים ולהגדיל את היצע יחידות הדיור לאוכלוסיות מגוונות בעיר, תוך העלאת איכות החיים של תושבי ירושלים.