יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

בעתיד, היטל בצורת רק אחרי סדרה של אישורים

הצעת חוק שאושרה היום בוועדת הכספים, תרסן את מטילי מס הבצורת. הטלת מס הבצורת תדרוש בעתיד שורה של אישורים, שיקשו על יישומו ויוודאו את נחיצותו

יהודה שפיגל, כ"ב באדר תש"ע - 08/03/2010 17:12

הצע"ח לביטול מס הבצורת אושרה היום בוועדת הכספים, ויו"ר הוועדה מקווה לסיים את הליך החקיקה עד תום המושב. על פי החוק, לא תינתן האפשרות, להטיל שוב את מס הבצורת, אלא בהוראת שר האוצר ושר התשתיות,  ובאישורו הסופי בוועדת הכספים של הכנסת.  


מנהל רשות המים אורי שני אמר בדיון, כי השנה לא הייתה שנה שחונה אך גם לא ברוכה, "אמרנו שאם תהיה שנה ברוכה נמליץ לוותר על היטל הבצורת, אנחנו בתחום האפור, הייתה שנה טובה עד כה, ירד גשם עשרים אחוזים יותר מאשר בשנה שעברה, ושלושים אחוזים יותר מאשר ירד לפני שנתיים,  עם זאת, למרות הנתונים,  המצב עדיין גרוע".


יו"ר ועדת הכספים ח"כ גפני הציג את חשבונית המים שקיבל אתמול ואמר שכתוב במפורש שמחיר המים עולה בחמישים אחוזים, "אני לא משתמש הרבה במים וגם כך אני הולך לשלם הון תועפות, אין מקום להיטל הבצורת, הוא לא נכון בעת הזאת. במידה ויהיה מצב חירום וצורך אמיתי, נשקול לחדשו,  אך ורק באישור ועדת הכספים של הכנסת".


מנהל רשות המים אמר עוד כי הם יבנו קמפיין לציבור להיות שותף למהלך הלאומי לחיסכון במים. "נקרא לציבור שיחסוך, כי אם לא,  נחזיר את היטל הבצורת". שני אמר עוד כי יכין קריטריונים שיקבעו מתי יהיה צורך להשיב את ההיטל ויביאו זאת לוועדה.


ח"כ ר' אורי מקלב מחה מחירן הנוסק של המים העולים ואמר כי המחירים צריכים להיות נמוכים בהרבה, "זהו מצרך קיומי, לא יכול להיות שידרשו כל כך הרבה כסף מהאזרחים".


ח"כ חיים אורון אמר כי אין להעניש את האוכלוסייה הצורכת מעט מים, ויש להעלות את המחיר דווקא לאלו שצורכים הרבה. יו"ר הועדה קיבל את הצעתו והורה לרשות המים להכין הצעה שתפחית את מחירי המים לצורכים מעט, ולהעלותו לצורכים כמות גדולה.
כאמור, בסיכומו של דיון אישרה הוועדה את החוק ופתחה בפניו את הדרך למליאת הכנסת.