יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

היועץ לליברמן: לא נחקור את האבא והאמא של ההדלפות

היועץ המשפטי לממשלה דחה את בקשתו של ליברמן לפתוח בחקירה פלילית בגין הדלפות המשטרה נגדו. בשולי הדברים כותב עוזרו של היועץ, כי ליברמן הדליף לתקשורת על בקשת החקירה בטרם פנה אליו

יהודה שפיגל כ"ב באדר תש"ע - 08/03/2010 14:46

היועץ המשפטי לטובת האבא והאמא: היועץ המשפטי לממשלה הודיע לליברמן כי הוא דוחה את בקשתו לחקור את משטרת ישראל בגין ההדלפות שפורסמו בנוגע לחקירתו.

כזכור, בשבוע שעבר גינה ליברמן בחריפות את הדלפות המשטרה, על כך שקיבל פרטים חסויים ממקורבו בבלרוס, בגין החקירה המתנהלת נגדו כשהוא משתמש בביטוי "זה האבא ואימא של כל שיבושי החקירה".

במקביל, פנה ליברמן ליועץ המשפטי, בבקשה לחקור את ההדלפות נגדו. אך כאמור, הוא היועץ דחה את פנייתו.

בהודעה שמסר לליברמן כותב עוזרו של היועץ רז נזרי. "ראשית, אבקש להבהיר כי היועץ המשפטי לממשלה רואה את תופעת ההדלפות והפרסומים מחקירות כתופעה פסולה ובעייתית שיש לשרשה, לפחות ככל שהדבר תלוי במערכת אכיפת החוק, ומסר זה יועבר לכלל הגורמים הנוגעים בדבר".

העוזר מוסיף כי "תופעה זו היא בעייתית בכל היבט שהוא, והדברים אמורים ביחס לחקירות ככלל ולאו דווקא לחקירת השר ליברמן. לא למותר לציין, כי ככל שיימצא מקרה מתאים וראוי לעשות כן, ישקול היועץ המשפטי גם קיום חקירה בעניין".


עם זאת, כותב נזרי "נראה כי במקרה נשוא פנייתכם אין כל מקום לחקירה פלילית כמבוקש על ידיכם. בענין זה הוצאה הודעה רשמית לתקשורת מטעם דובר משטרת ישראל, בנוסח מאופק ומידתי שתואם עמנו, וזאת בהתאם להנחיות בענין. עיקרם של הפרסומים, כעולה גם מהחומר שצורף על ידיך, נסמך על הודעה זו".


נזרי מציין "כי הודעה על חקירה באזהרה של אישי ציבור היא דבר מקובל ושגרתי, שנועד להביא בפני הציבור באופן מסודר ומבוקר את פרטי הענין, ולו באופן כללי. ראה לענין זה האמור בהנחיית היועץ המשפטי לממשלה בדבר "קווים מנחים לרשויות האכיפה בעניין פרסומים מחקירות" [הנחיה מס' 4.1003], ולפיו ניתן לפרסם מידע אודות חקירת חשוד, כאשר החקירה מתנהלת נגד איש ציבור או עובד ציבור בכיר, ויש קשר בין החשדות לבין תפקידו או מעמדו הציבורי של החשוד [בין אם מדובר בעבירה שנעברה בקשר לתפקידו ובין אם מדובר בחשדות שיש בהם כדי להשליך על מעמדו או ביצוע תפקידו]".

 
עוד כותב נזרי כי "כנמסר לנו, בטרם פרסום הודעת המשטרה בענין, נמסרה הודעה למרשך על הכוונה לעשות כן".


"נוכח האמור", מסיים נזרי את מכתבו "אין איפוא כל מקום להורות על חקירה פלילית בענין זה".


בשולי הדברים מוסיף העוזר עקיצה קלה, "נמסר לנו אודות פרסומים על תלונתכם ליועץ המשפטי עוד בטרם הונחה זו על שולחננו" כתב נזרי.