יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

בניגוד לעמדת השמאל והבג"ץ: הפלסטינים כלל אינם מעוניינים ב-443

פתיחת כביש 443 שמעמיד בסכנה עשרות אלפי נהגים ישראלים, לא נעשה לטובת הפלסטינים. "אין לנו מה לחפש ב-443", אמרו הפלסטינים לכתב 'טוג'

יהודה שפיגל, כ"ב באדר תש"ע - 08/03/2010 14:48

בשביל מי מסכנים את חיי הנהגים הישראלים? התושבים הפלסטיניים, אשר 'למענם' נפתח כביש מס' 443, כלל אינם מעוניינים בנסיעה בכביש זה. כך עולה מתחקיר שערך כתב Tog. התחקיר נערך על רקע הפרסומים אודות היערכות מערכת הביטחון לפתיחת כביש 443 לנסיעת פלסטינאים, במטרה למצוא את האזרחים הפלסטינים התמימים, המעוניינים לעשות שימוש בכביש למטרות אזרחיות. למרות מאמציו, ניסיונותיו למצוא אותם, העלו חרס בידו.

"הנסיעה מהבית שלי לרמאללה אורכת 25 דקות", אומר ל'טוג' סאלח, תושב הכפר נעלין הסמוך למודיעין עילית, "כדי לנסוע לרמאללה, אני עולה לכיוון הישוב דולב, שם ליד הישוב, יש פניה ימינה ותוך מספר דקות אני נמצא ברמאללה. הכבישים הם חדשים שנסללו לא מזמן וכמעט שאין בהם פקקי תנועה. תושבי מודיעין עילית היו שמחים אם הם גם היו יכולים לנסוע בכביש הזה ולחסוך את כל הפקקים של אזור 443".

תושבים פלסטינאים נוספים,  מהכפרים הפלסטינים בגזרת בנימין, אותם שהוגדרו כזקוקים למתן אשרה לנסיעה בכביש 443, אינם מעוניינים אף הם:  "אין לי מה לחפש ב -443  יש לנו כביש חדש יחסית, העובר במנהרה תחת כביש 443 הוא מוביל אותנו בקלות לרמאללה. הרבה יותר מהר מלצאת לכביש 443 ולהסתבך עם המשאיות והפקקקים" אמר חסאן, תושב הכפר בית סירא השוכן מעבר לכביש 443 בסמוך למחסום מכבים.

מי שבכל זאת עשוי אולי להרוויח מפתיחת כביש 443 הם תושבי הכפרים בית עור. מיקומם הסמוך ל-443 והגישה הנוחה לכביש עשויים לקצר עבורם את הדרך, אך גם בבית עור אתחתא לא ניכרת התלהבות יתירה: "הנסיעה מבית עור אתחתא לירושלים אורכת בסביבות 25 דקות" אומר איברהים תושב הכפר, "הכבישים חדשים ונוחים, בלי שוטרים ישראלים ובלי הפתעות של מחסומים. כרגע, אם נצא לכביש 443 זה לא יעזור לנו הרבה, כי מעבר ביתוניא סגור ונצטרך לעשות סיבוב. אם יפתחו את ביתוניא, זה יקצר לנו קצת. אבל אני לא חושב שאתחיל לנסוע ב-443. יש שם שוטרי תנועה וניידות של משרד התחבורה וזה לא מתאים לי".

הציבור הישראלי, והימני בפרט, אשר ניסה כמיטב יכולתו למנוע את תנועתן של אלפי מכוניות פלסטינאיות לצד הרכבים הישראלים, תנועה אשר הוכחה כבר בעבר כקוטלת חיים (על רקע לאומני, כמובן) נשטף על ידי ארגוני השמאל הנאבקים בשם 'זכויות האדם', ובעמדתו של בג"ץ, המצדד בכך. מי שיוצא לבדוק - מגלה תמונה שונה לגמרי, שמעמידה באור חשוד במיוחד את הלהיטות הבג"צית לסכן את חיינו. מה הסיבה לכך? על כך עדיין לא הצלחנו למצוא תשובה.


שטיפות מח


בשנים האחרונות עושים ארגוני השמאל שימוש נרחב בכביש 443 כמקדם יחסי ציבור. אתרי האינטרנט שהם מפעילים, במבחר שפות, מתארים את גורלם המר של הפלסטינים, שאינם יכולים לנוע בחופשיות ונאלצים לנסוע שעות ארוכות בכבישים מיושנים ומפותלים כדי להגיע אל יעדים קרובים.

בפועל, כל מי שמכיר מעט את השטח יודע, כי אין כל קשר בין התיאורים על גורלם המר של הפלסטינאים, לבין המציאות. בשנים האחרונות נסללו באזור כבישים לטובת הפלסטינאים, ומצוקת התנועה כמעט ואינה קיימת. אולם, אותם ארגונים אינם מניחים לעובדות לבלבל אותם, והם ממשיכים במאבק, שהצליח בסופו של דבר לגרום לתזוזה בדעת הקהל ואף זוקף לזכותו חלק לא מבוטל בשכנוע שופטי בג"ץ, שאילצו את המדינה לפתוח את הכביש לפלסטינים.

 אם ידוע לכם על אזרח פלסטיני שהכביש אמור להקל עליו בשימוש למטרות אזרחיות - אתם מוזמנים לדווח לנו.