יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

תושבי מודיעין התכוננו: 3,000 כלי רכב פלסטינייים ינועו מדי יום על כביש 443

בעקבות פסיקת בג"ץ לפתוח את כביש 443 לתנועת פלסטינים, העריכו גורמים מקצועיים כי מדי יום ינועו בכביש 443 - 3,000 כלי רכב פלסטיניים

אהרן שיין, כ"ב באדר תש"ע - 08/03/2010 12:25
כדאי להתכונן: במערכת הביטחון מעריכים כי עם תחילת מועד עליית כלי הרכב הפלסטיניים לכביש 443  צפויים לנוע מדי יום כ 3,000 כלי רכב פלסטיניים. פתיחת הכביש לתנועת כלי רכב פלסטיניים אמורה להתבצע בסוף חודש מאי.

כתבות בנושא:
תחקיר 'טוג' מגלה: הפלסטינים לא מעוניינים ב-443
ניסיון פיגוע בכביש 443

כזכור, הורה לאחרונה בית המשפט העליון למערכת הביטחון לבטל האיסור שהוטל על כלי רכב פלסטיניים לנוע בתחומי כביש 443. בכך, קיבל בית המשפט העליון את העתירה שהגישה האגודה לזכויות האזרח. עם זאת, בית המשפט הסכים להעניק ארכה להמשך סגירת הכביש עד לסוף חודש מאי כדי לאפשר למערכת הביטחון להיערך בהתאם על מנת לאבטח את הכביש במצב החדש.

מאז החלטת בג"ץ נערכו דיונים מקיפים בפיקוד המרכז כחלק מהיערכות ליישום פסיקת בית המשפט העליון,בדיונים העריכו תחילה גורמי צבא כי רק כמה מאות פלסטינים עשויים להשתמש בכביש מדי יום. אולם בהמשך הדיונים אמרו נציגי המנהל האזרחי כי המספר האמיתי גבוה יותר ועומד על כ3,000 כלי רכב פלסטיניים.

החלטת בית המשפט עוררה זעם גדול בימין ובקרב תושבי האיזור. מדי יום נעים בכביש 443 כ 40,00 כלי רכב ישראלים. הכביש שחולף בשטח שרובו מעבר לקו הירוק משרת את תושבי חבל מודיעין ובכללם את אלפי תושבי מודיעין עילית. כעת נותר לקוות שהחלטת בג"ץ לא תשפיע על שלום התושבים.

במסגרת ההיערכות הביטחונית החדשה מתכן צה"ל להציב 6 עמדות בידוק, כדי לבדוק את כלי הרכב הפלסטיניים הבאים מהכפרים באיזור. כחלק מהתכנית הוחלט גם, הוחלט להקים מחסום בצומת מחנה עופר ולבטל במקומו את המחסומים הקיימים בצומת עטרות וכניסה לגבעת זאב.

תכניות מערכת הביטחון אושרו כבר על ידי דרגי הפיקוד בפיקוד המרכז וכעת ממתינים לאישור הרמטכ"ל ולאישורו של הדרג המדיני.