יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

שלום עכשיו מנסה לפגוע בבנייה בביתר

בתגובה לחתימת שר הביטחון על צו המתיר בניית 112 יחידות דיור - שבנייתן החלה - בביתר עילית, מנסה ארגון 'שלום עכשיו' לחולל סערה בינלאומית

אהרן שיין, כ"ב באדר תש"ע - 08/03/2010 09:37
שלום עכשיו מנסה לפגוע בבנייה החרדית בביתר: לאחר תקופה של סחבת ארוכה שנמשכה על פני קדנציה של שתי ממשלות, חתם בשבוע שעבר, שר הביטחון, אהוד ברק, על צו המאפשר בנייתן של 112 דירות יחידות דיור בביתר עילית. הדירות שהליך תכנונן הסתיים לפני זמן רב, סבלו מהליך ההקפאה שתוקף את ערי ישראל בשנים האחרונות. בעקבות ההחלטה החלה בנייתן המואצת של 112 יחידות הדיור שאושרו.

כצפוי השמאל ממהר להגיב ולהכריז מלחמה - מזכ"ל ארגון 'שלום עכשיו', יריב אופנהיימר, תוקף "מישהו בממשלה צריך להבין שכל אישור כזה לבנייה בהתנחלויות מרחיק אותנו עוד יותר מהיכולת להיפרד מהפלסטינים וליצור מציאות של שתי מדינות. אנחנו בדקה ה-90, ובקרוב הפתרון הזה כבר לא יהיה רלוונטי" – נותר לראות כמה זמן יארך עד שהוראה על הקפאה מחודשת תועברו במסר חד וישיר מוושינגטון לי-ם.

לשכת שר הביטחון הגיבה להאשמות: "מדובר בתוכנית שאושרה עוד בימי כהונת ממשלת אולמרט, ובניית שלב א' של הפרויקט כבר החלה טרם צו ההקפאה. לאור העובדה כי קיימים במקום מפגעים בטיחותיים ובשל בעיות תשתית, הוחלט לאשר את המשך הבנייה במקום".

תגובות מימין: השר לאיכות הסביבה, גלעד ארדן, תקף בראיון לתקשורת את התנהגותם של אנשי השמאל ושלום עכשיו "דווקא יריבינו הפוליטים בתוך ישראל מנסים לחמם את האווירה בינינו לגורמים ידידותיים כמו ארצות הברית, שלא מזהה בעיה כזו. אנחנו במו ידינו מנסים לבצע הלשנות עצמיות וכל מיני הכפשות", אמר השר ארדן.

ההקפאה בביתר:
בגין: לא הקפאה – כן השהייה
ביתר עילית נגד הקפאת הבנייה