יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

פרס פועל לצירופה של קדימה לממשלה

'הארץ' מגלה הבוקר כי נשיא המדינה פועל למען צירופה של סיעת קדימה לממשלה במטרה להאיץ את התהליך המדיני ולמנוע הידרדרות במעמדה הבינלאומי של ישראל

אהרן שיין, י"ח באדר תש"ע - 04/03/2010 10:05
פרס פועל להקמת ממשלת אחדות: עיתון 'הארץ' חושף הבוקר כי הנשיא שמעון פרס מנסה להוביל מהלך של הקמת ממשלת אחדות בשותפות עם סיעת קדימה. לפי הידיעה ב'הארץ' פרס התבטא בשיחות עם גורמים פוליטיים בכירים כי "נתניהו לא יכול לקדם את תהליך השלום עם הקואליציה הזו, שנשלטת על ידי הימין. כדי לנוע קדימה, הוא יהיה חייב לצרף את קדימה לממשלתו ולהרחיב את הבסיס הקואליציוני של ממשלתו בגורמים מתונים".

באותן שיחות, שיבח פרס - שיחסיו עם נתניהו מעולים - את רצונו הכנה של נתניהו להשגת שלום ולחידוש המשא ומתן המדיני פרס ציין בשיחות הללו, כי הוא מאמין שנתניהו מעוניין לבצע מהלך היסטורי מול הפלסטינים, וכי הוא – הנשיא, בוטח בבשלותו של נתניהו לביצוע מהלכים שכאלה. פרס מצוטט כאומר, "נתניהו כבול על ידי הימין, הוא רוצה לזוז ולא נותנים לו, והוא חושש לאבד את ממשלתו. כדי שיוכל לעשות היסטוריה, עליו לצרף את קדימה".

פרס הביע חשש מהידרדרות נוספת במצבה הבינלאומי של ישראל במידה והקיפאון המדיני ימשך. לפיכך, סבור פרס, צירופה של קדימה נחוץ מאד בשעה זו ויכול לסייע להביא לפריצת דרך מדינית שתרומם את קרנה של ישראל.

בשיחות שקיים אמר פרס כי לדעתו על נתניהו להציע לקדימה הצעה "עם תנאים מכובדים". גורמים המקורבים לפרס ואמרים כי הנשיא מתנגד לניסיונותיו של נתניהו לפלג את סיעת קדימה.

אין זה הניסיון הראשון של פרס לפעול להקמת ממשלת אחדות, הניסיונות שלו עד כה עלו בתוהו. יש לזכור, כי היחסים בין ראש הממשלה ליו"ר קדימה מתוחים מאד והדבר מקשה על כינון ברית קואליציונית אפשרית.