יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ליצמן: לפתור את מצוקת הרופאים, גפני: לנטרל את האוצר מסל הבריאות

משרד הבריאות מבקש לפתור את המחסור ברופאים על ידי העלאת שכרם והעלאת גיל הפרישה. יו"ר הוועדה מבקש להפריד את סל הבריאות מתקציב המשרד ובכך לנטרל את האוצר

יהודה שפיגל, י"ז באדר תש"ע - 03/03/2010 16:10

מצוקת הרופאים: בניסיון לפתור את מצוקת הרופאים בישראל מנסה סגן שר הבריאות ר' יעקב ליצמן לגבש פתרונות, שיגדילו את מספר הרופאים בישראל.

ליצמן שנוכח היום בדיון שהתנהל בוועדת הכספים בעניינה של מערכת הבריאות אמר "קיימות מצוקות בתחום הבריאות, שחייבים לפתור אותם, תקציב משרד הבריאות בשנת 2009 שעמד, על למעלה מ 26 מיליארד ₪ נוצל כמעט לחלוטין" אמר.

"מספר הרופאים לנפש בישראל יורד משמעותית אל מול שאר מדינות העולם" אמר ליצמן והוסיף "כי הדבר נובע גם כתוצאה משכרם הנמוך של הרופאים. בכוונתי, לפעול לעליה בשכרם של הרופאים ולפעול בדרכים שונות לעידוד רופאים להישאר במערכת הבריאות בישראל".

ליצמן הוסיף כי ברצונו להעלות את גיל הפרישה של הרופאים, כך הדבר ייתן מרווח של זמן ויבלום למשך כמה שנים את המחסור החמור הקיים ברופאים, לשנים הקרובות.  עוד אמר כי בכוונתו לפעול להקמת מוקדי רפואה דחופה בפריפריה, כך גם הוא עומד מאחורי תכניתו להעניק טיפולי שיניים חינם לילדים.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ ר' משה גפני אמר לנציגי משרד האוצר שנכחו בדיון, כי לא ייתן בעתיד שיחברו בין סל התרופות לתקציב הכולל של משרד הבריאות, "תקציב סל התרופות יצטרך להגיע בנפרד מתקציב משרד הבריאות הכולל, לא יתכן שגם סל הבריאות עצמו יהיה במקח וממכר של האוצר מול משרד הבריאות, מדובר בפיקוח נפש ולהבא הכסף הזה יופרד מתקציבו הכולל של המשרד".