יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

וועדת הכספים באולטימטום לאוצר: תשובות בנושא התרופות בתוך שבועיים

וועדת הכספים דורשת מהאוצר להפסיק את הסחבת הבירוקרטית במימון התרופות לניצולי השואה. "עד שיעבירו את הכסף, כבר לא ישאר מי שיוכל ליהנות ממנו" נאמר בוועדה

יהודה שפיגל, ט"ז באדר תש"ע - 02/03/2010 17:00

בדיון סוער שהתקיים היום בוועדת הכספים, נדרש האוצר להמציא לוועדה תשובות ברורות בנוגע לסחבת המתמשכת במימון התרופות לניצולי שואה.
במוקד הסערה עמדה העובדה, כי מימון התרופות שהובטח לניצולי השואה, הולך ומתרחק מהם, הסחבת והבירוקרטיה גורמים למצרך החיוני, לחמוק שוב ושוב מידיהם של הניצולים, שמיום ליום, מספרם הולך ופוחת והעיכובים החוזרים ונשנים, מעלים את החשש כי בסופו של דבר כשהתוכנית תצא אל הפועל, כבר לא יהיה מי שייהנה ממנה.

"ועדת הכספים דורשת ממשרד האוצר לדעת מתי הכספים שיועדו לתרופות לניצולי השואה, ישולמו להם. בדיון על הסחבת המתמשכת במימון התרופות לניצולי השואה" אמר יוזם הדיון ח"כ זאב ביילסקי והוסיף "כי כל יום שעובר הוא סבל לניצולים שצריכים להתמודד עם הבירוקרטיה הממשלתית שלא לצורך, בנוסף לקשייהם הבריאותיים. הממשלה אישרה מתן סיוע לתרופות לניצולי השואה,  אך הדבר אינו מבוצע בפועל". 

עידו בנימין ממשרד הרווחה אמר כי החלטת הממשלה מנובמבר 2007 קובעת סך 200 מיליון ש"ח לסל שירותים בעבור ניצולי השואה.  "בשנת 2008 נוצלו 100 מיליון ש"ח. ב2009 הוקצה סך של  20 מיליון ש"ח,  והתקצוב בסך 20 מיליון ₪ נוספים לשנת 2010 נמצא עדיין בדיונים.  "אין בעיה תקציבית, אך יש לנו מחלוקת עם האוצר, ופרוצדורה טכנית בה אנו מתקשים, האוצר חושש להיעזר בכספים אחרים על סמך הבטחות הקיימות לצורך מימון התרופות ע"י החברה להשבת נכסי השואה,  וכן ועדת התמיכות". 
 
זאב פקטור יו"ר הקרן לרווחת ניצולי השואה מחה על כך שהגופים המקצועיים מתנהלים ללא נציגות של ניצולי השואה, "אנחנו יודעים איפה כואב, מה כואב ואיך לרפא את זה".

לאור דרישת ח"כ גפני לקבל מהאוצר תשובות ברורות, הבטיח דב בארי נציג אגף התקציבים במשרד האוצר כי בתוך שבועיים ישוב לוועדה עם תשובות ברורות,  "הכסף לנושא הוקצה אך יש מחלוקת באיזה שימוש לנצל את הכספים. יש בבסיס התקציב 20 מיליון ₪ לסיוע ברכישת תרופות לניצולי השואה. יש הבנות עם משרד הבריאות להעניק 50% אחוז הנחה לתרופות בסל התרופות לניצולי השואה, מה שיעלה לנו יותר מ20 מיליון,  אבל נמצא את התקציב יחד עם משרד הרווחה. אני מבטיח שתוך שבועיים מהיום יהיה מתווה מוסכם" .

יו"ר הועדה ח"כ גפני אמר לסיום כי העובדה שהכסף מתעכב עד כה מהווה כתם מוסרי על מדינת ישראל, "יש לי תחושה שמתנהלת בירוקרטיה בלתי מתקבלת עד הדעת ובלתי סבירה, על גבם של ניצולי השואה.  לפני שבעים שנה לא היו שואלים כאלו שאלות לגבי תרופות בעבור הניצולים. לא עולה על הדעת שיכול להיות מצב כזה. בתוך שבועיים אני רוצה לדעת תשובות ותאריכים ברורים מתי יתנו את התרופות לנכי רדיפות הנאצים"