יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

המבקר: מדינת ישראל אינה מוכנה להתמודדות עם אסונות טבע

מדינת ישראל, אינה ערוכה לטיפול באסונות טבע: כך עולה מדברי המבקר שפורסמו היום. לדבריו, המדינה לא עשתה דבר כדי לשפר את הליקויים שפורטו לפני שש שנים

יהודה שפיגל, ט"ז באדר תש"ע - 02/03/2010 14:59

משקיעים בהאיטי נכשלים בישראל: בעוד מדינת ישראל משקיעה מיליוני שקלים בסיוע לנפגעי רעש האדמה בהאיטי, מתברר, כי בנוגע לאזרחיה שלה, כשלה המדינה, באופן חמור, בכל הנוגע להיערכות הנדרשת, למקרה של רעידות אדמה או אסונות טבע.

בדיון מיוחד שקיימה היום הוועדה לביקורת המדינה, הביע המבקר את מורת רוחו מאי יישום המלצות שהוצעו לפני שש שנים, על ידי קודמו בתפקיד.

לדברי לינדנשטראוס לפני שש שנים התריע המבקר הקודם על חוסר מוכנותה של המדינה ועל אי שיפור ההיערכות בעקבותיהם של הליקויים שהוצגו. אולם מאז פרסום הדו"ח, לא חל כל שיפור והליקויים שצוינו אז, נכונים גם היום.

על פי המבקר, עשרות אלפי בני אדם עלולים להשהות במצב סיכון, במקרה של רעידות אדמה בישראל. ומחובת המדינה לשים לב לנושא, גם בלי קשר, למה שהתרחש בהאיטי או צ'ילה. לדבריו, במבנים רבים, הממוקמים לאורך השקע הסורי-אפריקאי, הנחשב כמועד לרעידות אדמה, כמעט ולא הושקע דבר כדי לחזקם.

בדוחות קודמים של המבקר, הותרע על צורך נחוץ למיגונם של בתי חולים, נגד רעידות אדמה אך לא הוקצבו הסכומים הנדרשים לשם כך. כך גם אכיפת תקני הבנייה כדי שהמבנים יצליחו לשרוד ברעידות האדמה, אינה מתבצעת ביעילות.