יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

סוריה מציעה מתווה של מספר שלבים במשא ומתן עם ישראל

ה'גרדיאן' הבריטי פרסם כי בכוונת ממשלת סוריה להציע מתווה חדש להסכם שלום עם ישראל. במסגרת המתווה, עם פינוי 50% משטחי הגולן יוכרז על קץ הסכסוך, לאחר פינוי 75% מהשטח תפתח נציגות ישראלית בתוך השגרירות האמריקנית

אהרן שיין, ט"ז באדר תש"ע - 02/03/2010 11:15
מתווה חדש להסכם שלום עם סוריה: על אף המתיחות הגוברת בגבול הצפוני וחילופי המסרים התקיפים בין הצדדים, כשבתווך מעניק הנשיא הסורי, חיבוק לנשיא איראן אחמדינג'אד - דיווח בסוף השבוע ה"גארדיאן" הבריטי כי במהלך החודשים האחרונים הביעו בכירים סורים נכונות לחדש את המשא ומתן עם ישראל במתווה חדש – לפיו, תיסוג ישראל מרמת הגולן במספר שלבים.
פרטי התכנית פורסמו לראשונה בטור אישי שכתבה גבריאל ריפקינד, העומדת בראש תכנית המזרח התיכון במכון המחקר הבריטי "קבוצת אוקספורד למחקר", וביקרה כמה פעמים בדמשק. ריבקינד פרסמה את רשמיה מביקוריה בסוריה, ולדבריה, במהלך מסיבת עיתונאים שהתקיימה בחודש דצמבר האחרון אמר שר החוץ הסורי, וליד אל מועלם: "בשביל שיהיה שלום, ישראל צריכה להכיר בכך שסוריה זכאית לכל סנטימטר בגולן. אנו רוצים לדבר, אבל אדמתנו היא קדושה וזה עניין של כבוד".
השר אל מועלם הציג את מתווה הנסיגה: "ניתן לבצע את המהלך בשלבים, תוך נקיטת צעדים לנורמליזציה במקביל - הכרזה על סיום מצב המלחמה בתום נסיגה ממחצית השטח, פתיחת נציגות דיפלומטית מיוחדת בין המדינות בשגרירות האמריקנית בדמשק עם פינוי שלושה רבעים משטח הגולן, ופתיחת שגרירויות הדדית - עם השלמת הנסיגה".
בנוגע ליחסי סוריה עם איראן, חיזבאללה ושאר ארגוני הטרור שמפקדותיהם ממוקמות בדמשק –שישראל דרשה בעבר כתנאי במשא את התנערותה של דמשק מפעילותם, הבהיר אל מועלם, כי "אותן סוגיות מפתח יסוכמו רק בתום הנסיגה".
שר החוץ הסורי הוסיף והציע במענה לדרישת ישראל לצורך ב'עיניים מודיעיניות' ברמת הגולן, כי  ישראל תיעזר בממשלת ארצות הברית שמטוסיה יורשו לערוך טיסות סיור בשמי רמת הגולן.