יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

מדריך התנועה לפורים

פורים: אם אתם לא רוצים להיתקע בפקקים, תישארו בבית. אם החלטתם לצאת, אולי המדריך הבא יסייע לכם. אבל בשום אופן אל תבנו עליו. שום דבר לא סופי

יהודה שפיגל, י"ב באדר תש"ע - 26/02/2010 14:29
Flash 90
בסוף תגיעו, אל ייאוש... צלם
יצאנו לבדוק את מצב התנועה בריכוזים החרדיים הגדולים בארץ, ויצאנו עם מסקנה. עדיף להישאר בבית...
לא רוצים להיקלע לפקקי תנועה בפורים? אל תגיעו לירושלים ובני ברק. אם אתם נאלצים לשהות שם, השתדלו להעדיף את אופציית ההליכה הרגלית, אבל אם בכל זאת אתם עושים שימוש ברכב, המדריך הבא עשוי לסייע לכם, אך בעירבון מוגבל. שום דבר אינו סופי. מוקדש לכל המעוניין לצאת לדרך, וגם - להגיע בסופו של דבר.

פורים הוא היום הפקוק ביותר בכל השנה. מתחקיר שערכנו, זכות הבכורה שייכת לירושלמים. אך גם בבני ברק, עומסי התנועה אינם עניין של מה בכך.
בכתבה זו נביא לפניכם את עיקרי הדברים, שפורטו בהרחבה ב"מקומון".

- פורים בבני ברק

- פורים בירושלים

בני ברק:

ליל פורים: ברחוב רבי עקיבא והרחובות הנספחים לו, התנועה קשה במיוחד, החל משעות ספורות לאחר קריאת המגילה. הרחוב בחלקו הופך לחד סטרי, אך גם כך התנועה עמוסה. השנה עקב פעילות המשטרה, יתכן ותוכר הקלה בעומס. עם זאת מומלץ להימנע ממעבר ברחוב רבי עקיבא וברחובות המחוברים אליו. בשאר חלקי העיר, עומסי התנועה סבירים, או לא קיימים בכלל, ולכן ממולץ לחפש תחליף לאזורים העמוסים.

פורים בבוקר: עד השעה 11 לא קיימים עומסי תנועה משמעותיים. לאחר מכן עד סביבות השעה 12:30 ניתן עדיין לנוע רוב חלקי העיר באופן סביר.

משעות הצהריים: עומסי תנועה בכל העיר, בעיקר ברחובות המרכזיים וברחובות המשמשים תחליף לצירים מרכזיים. בשאר רחובות העיר, קיימת תנועה ערנית של כלי רכב, שעצירה של רכב באמצע הכביש וכדו' עלול לפקוק את הרחוב כולו. אך קשה לצפות זאת מראש.
כניסה ויציאה מהעיר: הכניסה לעיר משעות הצהריים ואילך, עלולה להיות ארוכה ומתישה, בעיקר מכיוון גשר גבעת שמואל (קוקה קולה), וההמשך בציר השומר (לשעבר). גם הכניסות מכיוון זבוטינסקי עמוסות בתנועה. הכניסות מכיוון רמת גן – אלוף שדה עשויות להיות נגישות יותר, בתנאי שהיעד איליו אתם מעוניינים להגיע בבני ברק, קרוב לנקודות הכניסה לעיר מהכיוון הנ"ל.

היציאות מהעיר פקוקות גם הם משעות הצהריים. בעיקר הציר ממאפיית הצבי ליציאה לצומת גבעת שמואל. גם היציאה לז'בוטינסקי, אינה פנויה, אך יתכן שעם השינויים שנעשו בחודש האחרון, בפניה מהשומר ימינה לזבוטינסקי, יוקל העומס לכיוון היציאה לכביש 4.
משעה 16:00 ניכרת ירידה דרסטית בעומסי התנועה בעיר. מאוחר יותר בין השעה 19:00 ועד 21:00 נוצר שוב עומס ברחובות המרכזיים, בעקבות עשרות אוטובוסים המבצעים מסלולי איסוף בעיר.
Flash 90
  [צלם]

ירושלים:

ליל פורים: התנועה מתנהלת בשגרתיות יחסית. מלבד חסמים והפרעות מקומיות, הנגרמים בעקבות מסיבות ואירועים נקודתיים.
שעות הבוקר: העיר עדיין מנומנמת ועיכובי התנועה אינם קריטיים.
שעות הצהריים: חלקים נרחבים בעיר הופכים לטבעת חנק תנועתית, שקשה מאוד לנוע בהם ברכב.

השדרה המרכזית של טבעת החנק, היא ציר ירמיהו בר אילן, וכל האזור שמסביב לו. באזור נכללים רחובות שכונות הצפון, מכביש רמות ומעלה. כך גם שכונות גאולה, משרי ישראל ועד שמואל הנביא למטה.

בשכונות הירושלמיות החדשות והרחוקות יותר, כדוגמת רמות ונווה יעקב, כמעט ולא קיימות הפרעות תנועה משמעותיות, כך גם בשכונת רמת שלמה, ניתן לנוע בכבישים באופן סביר, אם כי כביש 9 המוביל אל השכונה, הוא בהחלט מועד לפקקים בחלק משעות היום.
התנועה משכונות אלו למרכז ירושלים קשה במיוחד, שכן מטבע הדברים, בפרט אלו המשתמשים בתחבורה ציבורית, יש צורך במעבר בשדרות גולדה מאיר, המתחבר באזור הר חוצבים, לטבעת החנק האופפת את שכונות הצפון.
בשכונת הר נוף נרשמים בכל שנה שיבושי תנועה קשים, החל משעות הבוקר ועד מוצאי פורים, בעיקר ברחוב הקבלן, מקום מגוריו של הראשל"ץ, הרב עובדיה יוסף שליט"א, אליו מומלץ שלא לנסות להיכנס ברכב.

במוצאי פורים משתררת העיר מעומסי התנועה. עם זאת נרשמו בעבר עומסי תנועה נקודתיים אך קשים, בעיקר באזור הר חוצבים.

נסיעה טובה, ופורים שמח!