יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

דריכות גבוהה במערכת הביטחון עקב התגברות גל המחאה הפלסטיני

רשימת אתרי המורשת: בעקבות המתיחות הגואה בשטחים, דריכות במערכת הביטחון בחברון בירושלים ובקבר רחל, עקב החשש מהפרות סדר. לקראת פורים: סגר מלא הוטל על השטחים עד לאחר החג

אהרן שיין, י"ב באדר תש"ע - 26/02/2010 09:34
רשימת אתרי המורשת: דריכות גבוהה במערכת הביטחון בעקבות החלטת הממשלה להכליל את קבר רחל ומערת המכפלה ברשימת אתרי המורשת – זאת לאור המתיחות הגוברת בחברון וברחבי השטחים, לאחר ארבעה ימי הפרות סדר ועימותים בעיר. כוחות הביטחון נערכים היום למתיחות קשה יותר, בעקבות תפילות יום השישי והתגברות המחאה המוסלמית. בצהרים צפוי להגיע לחברון גם ראש הממשלה הפלסטיני, סלאם פיאד.

אמש הכריזו ראשי הארגונים הפלסטינים על יום מחאה ברחבי השטחים,המחאה כנגד החלטת ממשלת ישראל מתוכננת בעיקר בחברון ובבית לחם. הפגנות צפויות להתקיים בתום תפילות יום השישי. במקביל, היום מציינים באיסלאם את יום הולדתו של הנביא מוחמד ואת יום השנה ה-16 לטבח במערת המכפלה - בו נרצחו 29 פלסטינים.במערכת הביטחון מעריכים כי צירוף האירועים עלול להוביל להסלמה קשה ונערכים בהתאם מנגד, ברשות הפלסטינית טוענים שאופי המחאה המתכונן יהיה עממי וללא אלימות. 

המתיחות משפיעה גם על היערכות המשטרה בירושלים: כוחות המשטרה ומג"ב הגבירו מאד את היערכותם מסביב הר הבית ולקבר רחל, זאת לקראת אירועי תפילת יום השישי ובשל המתיחות הגוברת בשטחים. במקביל, הטיל צה"ל סגר כללי מלא על השטחים החל מאמש למשך כל ימי הפורים – זאת לאחר הערכת מצב שנעשתה במערכת הביטחון.

עם זאת, במערכת הביטחון מעריכים כי הרשות הפלסטינית תנסה לשלוט 'בגובה הלהבות' ולשמור שהמחאה לא תצא מכלל שליטה. למרות זאת, במרפאות ובבתי החולים שבאזור חברון קיימת היערכות מיוחדת עקב תפילות יום השישי והמחאה שצפויה.