יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

נעשה ונשמע אמרו כאחד

ערב חג השבועות, היערכות ותכונה רבה בהיכלי התורה והחסידות. רבבות עמך בית ישראל ישקדו על תלמודם ויאמרו 'תיקון ליל שבועות'. בחצרות החסידים יערכו האדמו"רים את שולחנם הטהור והמונים יתפללו תפילת שחרית כוותיקין בכותל המערבי

ישראל כהנא ה' בסיון תשס"ט - 28/05/2009 09:43
תכונה והיערכות נרחבת בהיכלי התורה והחסידות, לקראת יום חג מתן תורה תשס"ט. בהיכלי התורה ובחצרות האדמו"רים ייערכו תיקוני ליל שבועות, ורבבות-רבבות עמך בית ישראל ישקדו על תלמודם בכל שעות הלילה, עד נץ החמה, זמן מתן קבלת התורה לפני אלפי שנים. רבבות יפקדו גם רחבת הכותל המערבי בירושלים, לתפילת שחרית עם הנץ החמה.
 
מנהג ישראל – תורה, ועל אחת כמה וכמה כשלימוד התורה בליל חג השבועות מנהג קדוש הוא. היכלי התורה והישיבות, חצרות האדמו"רים ובבתי המדרשות, יהיו מלאים מפה לפה בהמוני לומדים במשך כל שעות הלילה לקבלת התורה, ובמקומות רבים יימשכו סדרי הלימוד גם ביום חג השבועות.
 
בחצרות החסידים ייערכו מרנן האדמו"רים שליט"א את שולחנם הטהור לכבוד חג השבועות ואמירת "תיקון ליל שבועות" במשך כל שעות הלילה. רבים מחצרות החסידים מקפידים לנהוג לפי תקנת האר"י, שלא לדבר דברים בטלים מתפילת ערבית בליל החג ועד לאחר תפילת מוסף של יום חג השבועות.
 
בעדת החסידים נוהגים לציין בחג השבועות את יומא דהילולא של מרן אור שבעת הימים ה"בעל שם טוב" הקדוש זי"ע, בעריכת שולחן בנעילת החג. רבים נוהגים לסיים את אמירת כל ספר תהלים, ליום פטירתו של נעים זמירות ישראל דוד המלך ע"ה.
 
המונים צפויים לפקוד גם את רחבת הכותל המערבי, עם זריחת החמה של חג השבועות, לתפילת שחרית כוותיקין. השנה סודרה האפשרות להליכה במתכונת מהדרין, כאשר מונו אנשים שיכוונו את ההמונים לכותל בדרכים הכשרות.
 
סמוך לשער יפו הוקם אוהל ענק על-ידי משפחת מילצקי, כמדי שנה, ובו יחולקו עוגות ושתיה להמוני המתפללים בכותל המערבי, עם שובם לשכונות החרדיות בכל רחבי ירושלים. קידושא רבא תתקיים במקום ברוב עם הן בחג השבועות והן בשבת-קודש לאחר תפילת שחרית כוותיקין בכותל המערבי.

חג השבועות
נוהגים ישראל לקשט בירק ופרחים את בתי הכנסת צלם
  1. 2. מכובד
    יצחק 28/05/2009 18:10
    כתבתם בצורה המכבדת את כל החוגים והעדות.
    חבל שלא הבאתם סקירה על כל מה שיהיה בחצרות האדמורים ובישיבות.
  2. 1. אשריכם שבחרתם את זה לכותרת
    אוריאל 28/05/2009 12:42
    אשריכם שביום ערב החג השכלתם לשים כותרת תורנית, ולא כמו באתרים אחרים שכל הדיווחים הם חוליים.

    אשריכם