יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

בצה"ל זועמים על פעולת אנשי הימין אמש ביריחו: "פרובוקציה מסוכנת"

בצה"ל מכנים את התנהגות אנשי הימין אמש ביריחו "פרובוקציה מסוכנת שהייתה עלולה להסתיים באובדן חיים". 35 איש נעצרו בתום האירוע

אהרן שיין, ח' באדר תש"ע - 22/02/2010 08:30

בצה"ל זעם רב על פעולת ההתגרות המסוכנת של גורמי הימין אמש ביריחו. בצבא אומרים כי "נראה שהכניסה נועדה אך ורק לעורר פרובוקציה מסוכנת שהיתה עלולה להסתיים באובדן חיים". בצה"ל הוסיפו - "יתר על כן, העיסוק המיותר של כוחות הביטחון ברדיפה אחר פורעי חוק, פוגע במערכת הביטחונית ומיותר. בצה"ל מצרים על ההתנהגות המבישה של אותם אנשים".


אמש תיאר את האירוע מח"ט הבקעה, אלוף משנה יוחאי בן ישי, "היום בשעות הערב המוקדמות, מספר מתיישבים החלו בתנועה דרך השטח הפתוח לכיוון בית הכנסת נערן. סיור משטרתי וחיילים היו שם ואמרו להם שהם עושים פעולה לא חוקית. האנשים היו מעט אלימים. הם חתכו צמיג של ג'יפ מג"ב וברחו לכל עבר בשטח הפתוח".

הוא הוסיף כי "החיילים ליוו אותם. ברגע שהם נעו משטח C לשטח A לא השארנו אותם בודדים בשטח. דרך המנהל האזרחי העברנו מסר לפלסטינים, ופינינו אותם מתוך בית הכנסת 'נערן'. היינו צריכים לפנות אחד אחד". הוא סיפר כי המפגינים "היו פאסיביים, היו בודדים שמעט חרגו ופגעו בשוטרת מג"ב. חלק מהאנשים נהגו באלימות ונדע למצות איתם את הדין ביחד עם משטרת ישראל".

בפיקוד המרכז קוראים למצות את הדין בחומרה עם המתפרעים. מנגד אמר נפעיל הימין ברוך מרזל: "לא עשינו שום פרובוקציה, ולא סיכנו אף אחד בכניסתנו ליריחו. זכותנו להיכנס לנחלת אבותינו. נכון שבשנים האחרונות היו מספר כניסות מסודרות, אך בתקופה האחרונה צה"ל ביטל באופן תמוה את הכניסות. איש לא יכול לאסור עלינו להיכנס לארץ ישראל".

כזכור, אמש הסתננה קבוצת אנשי ימין לבית הכנסת העתיק 'נערן' שביריחו. האנשים שהו במקום והניפו דגל ישראל. צה"ל פינה אותם בכוח. באירוע נעצרו 35 אנשים.