יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

עליה חדה במספר התלונות כנגד החברות הסלולאריות

בעקבות תלונות רבות שהגיעו לוועדה לפניות הציבור, הוצע: "על חברות הסלולר להביא ללקוח תמצית של הדברים על מה הוא חותם, בדף אחד מרוכז, ברור ובכתב גדול"

יהודה שפיגל ב' באדר תש"ע - 16/02/2010 23:00

הוועדה לפניות הציבור קיימה היום (ג') ישיבת וועדה בנושא פניות ציבור לגבי השירות הניתן על ידי חברות הסלולר, לאחר שעל שולחן הוועדה הצטברו תלונות רבות של צרכנים שנפגעו מהתנהגות החברות, המלווה לעיתים רבות בהפרות הסכמים.

בדיון נאמר כי ארגוני הצרכנים מצביעים על עלייה של כ-215% במספר התלונות בתחום זה בשנת 2009, הסביר ח"כ ר' אורי מקלב. היקף השימוש בישראל גדול פי כמה ממדינות אחרות, לפיכך נושא הסלולר נוגע לכל בית בישראל. בישראל כ-9 מיליון מנויים בחברות הסלולר מכל המגזרים ומכל הגילאים.

לדברי ח"כ מקלב, חשבון הסלולארי, בניגוד לחשבון חשמל, טלפון או מים הוא מורכב - מסלולים רבים ומגוונים, יעדים שונים ולא ברור תמיד לצרכן על מה מחייבים אותו. לעיתים רבות מחייבים את הצרכן בתשלום בגין שירותים שלא הוזמנו כגון גביית תשלום עבור חבילות גלישה ללא הסכמתו.

פעמים רבות מדובר בחיובים מוטעים כגון חיובים לשיחות לחו"ל שלא בוצעו. לדבריו, עמלות היציאה במעבר מתוכנית אחת לאחרת, או מחברה אחת לאחרת הן גבוהות מאוד וכל פעולה קטנה או שינוי בתוכנית גובה מהלקוח מחיר. כמו כן, הטעיה מכוונת לגבי תנאי העסקה - מעניקים הבטחות כאלה ואחרות שלא ממומשות ומתבטאות בחשבון הסלולארי.

מקלב ציין כי פונים רבים התלוננו שאינם יודעים על מה הם חותמים, האותיות קטנות, המסמכים ארוכים והעסקאות מורכבות. "על חברות הסלולר להביא ללקוח תמצית של הדברים - על מה הוא חותם, בדף אחד מרוכז, ברור ובכתב גדול", אמר.

בסיכום הישיבה אמר יו"ר הוועדה, ח"כ הרב אורי מקלב  כי מטרת הישיבה לא הייתה לפגוע בחברות הסלולר אלא להציף את הבעיות של הלקוחות ולייעל את השירות. לדבריו, מהדיון שנערך ניתן להתרשם כי החברות מתחפרות בעמדותיהן, והוועדה מצפה לשינוי בחשיבה אצלן.

"הצריכה הסלולארית היא מעל ומעבר למה שחושבים. מדובר ב-9 מיליון לקוחות שצורכים את שירותי החברות" אמר מקלב. לפיכך בכוונתו לפנות למנכ"לים של החברות הסלולאריות, בדרישה לטפל בכל הסוגיות שהועלו בוועדה: החתימה הדיגיטאלית שבה משתמשות כל החברות, החובה לענות בכתב על כל פניה שמגיעה, לפתור את בעיית הפער הגדול בין ההבטחות בעל פה למימוש בפועל, כך שכל חברה תהיה אחראית ומחויבת לדברי הסוכן שנמצא בנקודת המכירה.

כמו כן יחייבו לתת לכל לקוח את החוזה בעת ביצוע העסקה ולהודיע בפירוש על סיום תקופת ההתקשרות. לאסור לחייב על שירותים שהצרכנים אינם מעוניינים בהם. להודיע למשתמשים על חריגה בשימוש שנעשתה במכשיר. כמו כן, לחשוב על פתרון לגניבת מכשירים וחיוב הלקוחות על שיחות בטרם ההודעה לחברה על גניבת המכשיר.

יו"ר הוועדה הודיע כי הוועדה תקיים ישיבת מעקב בנושא בתחילת מושב הקיץ של הכנסת.