יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

443: הצעת חוק עוקפת בג"ץ

39 חברי כנסת מהקואליציה והאופוזיציה, חתמו על הצעת חוק לפיה צווי אלוף הנוגעים להגבלות תנועה בכבישים יעברו אישור של ועדת החוץ והביטחון של הכנסת

ראובן שטיין, א' באדר תש"ע - 15/02/2010 20:36
הצעה עוקפת בג"ץ: 39 חברי כנסת הניחו היום (ב') על שולחן הכנסת הצעת חוק, לפיה צווי אלוף הנוגעים להגבלות תנועה בכבישים יצטרכו לעבור לביקורת ולאישור ועדת משנה של ועדת החוץ והביטחון של הכנסת.

ההצעה נוסחה בעקבות החלטת בג"צ להתיר תנועת פלסטינים בכביש 443, המשמש עורק נסיעה מרכזי בין ת"א לירושלים. באמצעות אישור צווי האלוף על ידי הכנסת, לא ניתן יהיה לעתור לבג"צ נגד הצווים עצמם ואלוף הפיקוד לא יהיה נתון לביקורת ישירה של בג"צ.

יוזם ההצעה הוא יו"ר ועדת הכנסת ח"כ יריב לוין. ההצעה צפויה לעלות לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה בשבוע הבא. על ההצעה חתומים חברי הכנסת של הליכוד, ישראל ביתנו, ש"ס, יהדות התורה והבית היהודי שאינם שרים או סגני שרים. כמו כן, חתומים גם חברי כנסת מסיעות האופוזיציה, קדימה והאיחוד הלאומי.

ח"כ לוין אמר כי "הצעת החוק מבטאת אחדות דעים נדירה, חוצת מחנות ומפלגות בכנסת, בדבר הצורך בפתרון הולם לסוגיית כביש 443 והביטחון בדרכים". לדבריו, "החוק המוצע ייתן כלים בידי מערכת הביטחון כדי להבטיח את ביטחונם של הנוסעים בדרכים, ויקנה לכנסת את אפשרויות הפיקוח הדרושות על הצווים המוצאים על ידי מפקדי הצבא. הצעת חוק זו תבטיח כי הנוסעים בכביש 443 ובכבישים אחרים לא יהפכו לברווזים במטווח של ארגוני הטרור".