יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

נחי אייל: דחיית משפטו של אולמרט אינה ראויה ואין בה צדק

הפורום המשפטי למען ארץ ישראל: עו"ד קורב אינו הראשון שתוקף את בתי המשפט ואין בכך עילה להשהותו מתפקידו. מה גם שתיק אולמרט הינו חסר תקדים בחשיבותו הציבורית ויש לעשות הכל כדי שלא לדחות את הדיון בו

יהודה שפיגל א' באדר תש"ע - 15/02/2010 15:29

דחיית משפטו של אולמרט אינה הוגנת: כך כותב נחי אייל מנכ"ל הפורום המשפטי למען ארץ ישראל בפניה לפרקליט המדינה עו"ד משה לדור. עשיית הצדק צריכה להיעשות בזמן סביר, הדחיה אינה ראויה, אינה נדרשת ואין בה צדק לשום צד מן הצדדים.

בדבריו כותב אייל כי על אף שהדברים שצוטטו בשם עו"ד קורב אינם מקובלים ובעייתים עד מאוד, הם נאמרו בחדרי חדרים, בפני 15 סטודנטים עד שבעל ענין כלשהו שככל הנראה חיפש את עו"ד קורב, ניצל אותם לטובתו. "מכאן ועד מחול השדים שנעשה סביבו, הדברים רחוקים מזרח ממערב, התחושה היא שקורב הפך קורבן של מערכת המשפט שרק חיפשה את האיש שישמש משל ודוגמא לכל מבקרי המערכת. סוגיית התבטאויותיו של עו"ד קורב אינה עילה להדחתו מהפרקליטות ואינה עילה להפסקת עבודתו בתיק אולמרט, תיק בעל משמעות ציבורית חסרת תקדים."

אייל טוען כי קורב יכול להמשיך ולהיות חלק מצוות הפרקליטות בתיק, הגם שכדאי בנסיבות אלו שעו"ד אחר יוביל את הייצוג בבית המשפט לצידו. בפורום המשפטי מלינים על טיפול שונה לחלוטין שניתן למקרה דומה שארע לפני כשלושה חודשים ובו אמר שופט בישראל בהודעת דואר אלקטרוני לחבריו השופטים דברים חמורים לא פחות מאלו של קורב. 

המקרה הראשון שמציין אייל מספר על השופט צבי כספי  שכתב לחבריו: "יש לי ביקורת קשה ביותר על המערכת שכולכם אבל כולכם אומרים בחדרי חדרים שהיא מושחתת  ולא הוגנת ולא הגונה, אבל אין לאף אחד מיכם האומץ להגיד זאת בגלוי".

חשוב לציין כי דברי קורב נאמרו במסגרת אקדמית שבה יש ערך עליון לחופש האקדמי. זכותו וחובת המרצה לומר את אשר על ליבו ואת דעתו. לו היה עו"ד קורב מתראיין לעיתונות ואומר את אותם הדברים הרי שכעובד ציבור, היה על המערכת למצות עימו את הדין, משנאמרו הדברים שלא לפירסום ויצאו לאוויר העולם בדרכים עקלקלות שראויות לבדיקה, אין מקום למצות הדין ולהחמיר עם מר קורב וודאי שלא לדחות משפט בעל חשיבות ציבורית עליונה.

בפורום המשפטי אומרים כי ברור ששופטי אולמרט: הנשיאה מוסייה ארד והשופטים יעקב צבן ומשה סובל הם שופטים בעלי שם ורציניים שיוכלו בקלות להתעלם מהדברים הלא מנומסים והלא חכמים של מר קורב, והמשפט יתנהל ללא משוא פנים וללא מורא מאף צד. אייל מוסיף כי רק לאחרונה סירבו השופטים להיעתר לבקשות פרקליטי אולמרט לדחיית המשפט. וכתבו כי "בהתאם למועדי הדיון שנקבעו כאמור, נערכה תכנית העבודה של בית המשפט כולו. מדובר במועדי דיון רבים שקיימת חשיבות בהקפדה על רציפותם".

על מנת לפתור את סוגיית קורב מציעים בפורום לזרז את ההליך המשמעתי כנגד עו"ד קורב ולסיים את הנושא בתוך ימים על מנת שלא לפגוע בניהול תיק אולמרט ולמנוע עינוי דין לראש הממשלה לשעבר.

בפורום המשפטי תובעים מלדור לשקול בשנית את בקשת הדחייה שיש לה משמעות קשה ביותר מן הבחינה הציבורית.