יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

בועדת הכספים מסתמן רוב נגד הטלת מע"מ על ירקות

דיון סוער בועדת הכספים הסתיים בהודעת היו"ר הרב גפני: אין רוב להעלאת המע"מ על הירקות

דוד כץ ג' בסיון תשס"ט - 26/05/2009 15:34
בועדת הכספים של הכנסת מסתמן רוב ברור נגד הצעת משרד האוצר להטיל מע"מ על פירות וירקות. יו"ר הוועדה, ח"כ הרב משה גפני אמר, כי למרות שרוב חברי הוועדה מתנגדים להצעה, הוועדה תהיה פעילה על מנת לסייע לאוצר למצוא חלופות תקציביות.
 
היום (ג') קיימה הוועדה דיון בהשלכות העלאת המע"מ על הפירות והירקות, לנוכח הפגיעה הקשה הצפויה מכך לשכבות החלשות.
 
רביב סובול סגן הממונה על התקציבים באוצר הציג את עמדת המשרד התומכת בהעלאת המע"מ על הפירות והירקות ואמר כי אין כל הבדל בין מוצרי צריכה בסיסיים אחרים, אשר גם הם חלק מסל הצריכה של האוכלוסייה החלשה בישראל, וכי ניתן להעלות את המע"מ על הפירות והירקות.
 
ח"כ ד"ר רחל אדטו (קדימה), הדגישה את העובדה כי ייקור העלאת הפירות והירקות יגרמו להתפשטות תופעת 'השמנת היתר' בישראל, בעקבות הפחתת צריכת הפירות והירקות, בשל המחיר שיעלה.
 
חברת הכנסת מירי רגב (הליכוד) אמרה בדיון, כי היא תתנגד להעלאת המע"מ וכי לא יתכן שבכל פעם מחדש כאשר יש למשרד האוצר חסר תקציבי, הם יטילו זאת על האוכלוסייה החלשה בישראל.
 
חבר הכנסת חיים אורון (מרצ) אמר כי כריכת נושא קצבאות הילדים לנושא העלאת המע"מ על הפירות והירקות איננו רלוונטי, מאחר והעלאת קצבאות הילדים הם פיצוי על הנזק שנעשה עם קיצוץ הקצבאות בשנים האחרונות ולא כפיצוי להעלאת המע"מ על הפירות והירקות שלדבריו, 'אין סיכוי שיאושר'.
 
הרב מנחם בלוי, מנכ"ל רשת בתי תמחוי 'כולל חב"ד', אמר בדיון, כנציג המלכרי"ם, כי עלות תוספת המע"מ על הפירות והירקות יעלה לעמותות הון עתק והעמותות ייאלצו לגייס את הכסף הזה מתרומות, מאחר והמדינה כמעט ואינה תומכת בהם. 
 
במהלך הדיון הסוער נשאו דברים חברי כנסת נוספים, נציגי החקלאים, הסוחרים ועוד, שהדגישו את העובדה כי העלאת המע"מ תפגע קשות בכל מרבדי האוכלוסייה בישראל. 
 
בתום הדיון אמר יו"ר הועדה, ח"כ הרב משה גפני, כי על חברי הועדה להיות שותפים במציאת פתרון הולם לחסר התקציבי, אך עם זאת העלאת המע"מ על הפירות והירקות לא יעבור בוועדה מאחר וכל חבריה מתנגדים לה נחרצות בעקבות הפגיעה בחקלאים, באוכלוסיה החלשה, ובארגוני הרווחה. "נצטרך לקחת אחריות, לחפש יחד עם האוצר פתרונות ולהיות שותפים בתהליכים", סיכם הרב גפני את הדיון.