יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

המרת דינרים? מימון הטרור!

הפורום המשפטי למען ארץ ישראל הפנה בקשה ליועץ המשפטי למנוע את המרת הכספים לממשלת חמאס בעזה. הנימוק: הדינרים ישמשו למימון הטרור

איתן פריד כ"ז בשבט תש"ע - 11/02/2010 18:11

הפורום המשפטי למען ארץ ישראל הגיש אחר הצהרים (ה') פניה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, בבקשה למנוע את המרת הכספים עבור ממשלת חמאס, שבקשה להמיר את הכסף שברשותה לדולרים או לדינרים.


במכתב נטען, כי הבקשה החריגה שהגישה לאחרונה ממשלת חמאס, כפי שפורסם היום, לממשלת ישראל, ואשר מבקשת להמיר סכום של חצי מליארד שקלים לדולרים ולדינרים ברמאללה, משמעותה – סיוע מאסיבי לטרור הפלסטיני.


"נוספה בקשה להמיר סכום של חצי מילארד ש"ח  לדולרים או לדינרים. על פי הפרסום, הבקשה להמרת המטבע מקורה בסירובם של המבריחים להמשיך ולקבל תשלום בשקלים, אלא הם מבקשים לקבל דולרים תמורת סחורותיהם המוברחות. המבריחים הללו, עוסקים בהעברת נשק ואמצעי לחימה שמיועדים למטרות טרור. אזכירך כי רק השבוע  נורו טילים מרצועת עזה לעבר ישראל. מידע על פעילות המבריחים נמסר על ידי גורמי ההערכה של ישראל לוועדת חוץ וביטחון בכנסת ולשרי הממשלה. בהיענות לבקשה להמרת הכסף יהיה לכאורה משום סיוע לטרור ועבירה בוטה על חוק איסור מימון טרור", כך נכתב.


במכתב מצביע הפורום המשפטי על  כך, שבניגוד לחק מעבירה ישראל כספים שמיועדים, למעשה, למימון פעולות איבה. "חוק איסור מימון טרור אוסר להעביר רכוש לארגון טרור. עם זאת, על פי פסיקת בג"צ בעתירות הפורום המשפטי למען א"י , אישרו השופטים למדינת ישראל להמשיך ולהעביר רכוש לרצועת עזה, כאשר אין כל ודאות כי הכסף לא יגיע בסופו של דבר לשימוש ארגוני טרור. לצערנו הרב, משאיות עמוסות מזומנים עושות את דרכן מערי יהודה ושומרון, חוצות את ישראל ברשות ובסמכות ופורקות את מטענן ברשות הטרור שבעזה. המזומנים שמביאות המשאיות מזינים את רשות הטרור, מאפשרים לכלכלה העזתית להתקיים ולשלטון החמאס לשרוד.כספים אלו שישראל מעבירה לעזה, אמורים, כך על פי הצהרות המדינה לבג"צ, לשמש לתשלום משכורות לעובדי הרש"פ בעזה.


בסיום המכתב מתריע נחי אייל, מנכ"ל הפורום, כי יפעל בכל דרך משפטית שיימצא לנכון על מנת למנוע סיוע מסוג זה לטרור.
העתקים מן המכתב נשלחו ממנו הופנו גם אל ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר הבטחון, אהוד ברק.