יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

הרצוג: להקפיא מיידית העלאת תעריפי המים

השר הרצוג דורש מראה"מ לדחות לאלתר את העלאת תעריפי המים, ותחת זאת, לשלם יותר על צריכת יתר

איתן פריד כ"ט בכסלו תש"ע - 16/12/2009 12:52

שר הרווחה והשירותים החברתיים, יצחק הרצוג,  פנה היום לראש הממשלה בבקשה דחופה להעלות לסדר היום של ישיבת הממשלה הקרובה (יום א' 20.12.09), הצעתו לדחות את תעריפי המים, הצפויה לחול בתחילת ינואר 2010, עד לאמצע אפריל 2010. הרצוג דורש לדחות את ההעלאה "המים הם מצרך חיוני, בסיסי ויומיומי. אני סבור כי העלאת תעריפי המים במועד המתוכנן, היא בבחינת גזירה שהשכבות החלשות לא יוכלו לעמוד בה".
 
הרצוג, שדורש לדחות לאלתר את מועד העלאת תעריפי המים, פועל מזה מספר חודשים לשינוי ההחלטה אל מול שר התשתיות הלאומיות ומנהל רשות המים. לפני מספר שבועות, אף פנה לראש הממשלה בעניין וביקש לקיים דיון דחוף בנושא, בטענה כי ההחלטה על ייקור תעריפי המים התקבלה מבלי שהתקיימה כל היוועצות או דיון עם משרד הרווחה והמוסד לביטוח הלאומי כדי להבין לעומק את המשמעות וההשלכות של גזירה זו.
 
בעקבות שיחתו עם ראש הממשלה ובהנחייתו נועדו השר הרצוג ומנכ"לי משרד הרווחה  והביטוח הלאומי, עם מנהל רשות המים, פרופ' אורי שני וציוותו לדיון בהשלכות הנובעות מהרפורמה על משקי הבית בישראל.

הרצוג הציג בפני שני מסקנות מחקר,  שערך המוסד לביטוח לאומי המעלה כי התייקרות הצפויה  תכביד במיוחד על העשירונים הנמוכים וביתר שאת על האוכלוסייה הענייה. מסימולציה שנערכה בביטוח הלאומי,  עולה שהתייקרות המים הצפויה בשנת 2010 בכ-40%, שוות ערך לעלייה של כשליש האחוז בתחולת העוני של משפחות ונפשות. 
 
הרצוג מציע לשנות את התמהיל הפנימי בתעריפים כך שתעריף המים הבסיסי יהיה נמוך מהתעריף הבסיסי שמוצע על פי הרפורמה,  ובתמורה יעלה תעריף המים שמעבר למכסה הבסיסית (צריכת מים עודפת), זאת במטרה לתת  מענה הוגן שיותאם ליכולות של משקי בית רבים בישראל.
 
"המים הם מצרך חיוני, בסיסי ויומיומי. אני סבור כי העלאת תעריפי המים במועד המתוכנן, היא בבחינת גזירה שהשכבות החלשות לא יוכלו לעמוד בה", אמר הרצוג. "נתוני המוסד לביטוח לאומי רק מחזקים את ההערכה כי החלטה זו תעמיק את העוני ותוביל משפחות רבות, קשישים ומיעוטי יכולת למצוקה כלכלית קשה. הצעתי צודקת ונכונה יותר מבחינה חברתית שכן היא קובעת תעריף מים הוגן פר נפש, אולם במצב של צריכה עודפת יעלה המחיר, כך שכל משפחה תוכל לשקול באופן עצמאי את היקף צריכת המים שלה".