יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

עימותים ביישוב צופים שבשומרון

שוטרת מג"ב נפצעה במהלך הפגנת תושבי היישוב צופים. המשטרה: "השוטרת נפצעה כתוצאה מאלימות, נעצרו שלושה חשודים". המפגינים: "פציעתה אינה קשורה לאירוע, היא התעלפה". מזכיר היישוב: "הראיתי להם היתר בניה, לא מוכנים אפילו להסתכל"

ראובן שטיין כ"ח בכסלו תש"ע - 15/12/2009 20:20
נלחמים על הבית: עימותים קשים פרצו שוב, שבוע אחרי העימותים בקדומים. שוטרת מג"ב נפצעה הערב (ג') במהלך הפגנות ביישוב צופים שבשומרון. תושבי היישוב אומרים כי אלימות לא מוצדקת מופעלת כלפיהם ו-11 מפגינים נפצעו.

לדברי המפגינים, השוטרת לא נפצעה כתוצאה מעימות ישיר עם המפגינים, אלא כתוצאה מעילפון. גרסת המשטרה היא שהשוטרת נפצעה כתוצאה מאלימות ואף עצרה שלושה מתנחלים חשודים בתקיפה. "פציעתה אינה קשורה לאירוע", מתעקשים המתנחלים.

כוחות הביטחון החרימו כמה דחפורים שביצעו בנייה באזור, בניגוד לצו האוסר את הבנייה במקום. בהתחלה ניסו העובדים להתנגד להחרמה על ידי חסימת הציר לפקחים, ומהר מאוד הגיעו עשרות מתושבי היישוב כדי להפגין על ההחרמה. הם הציתו צמיגים, חסמו את הציר ואת הגישה לכוחות הביטחון ופקחי המינהל האזרחי.

מכאן הדרך הייתה קצרה לעימות פיזי. כעבור זמן קצר, החלו עשרות שוטרי יס"מ לפנות בכוח את המתנחלים שחסמו את הגישה לפקחים. המתנחלים התנגדו וטענו כי "השוטרים מפעילים כוח רב ואלימות".

"הראיתי להם היתר בניה, לא מוכנים אפילו להסתכל"

מזכיר היישוב צופים משה באסה, אמר למעריב:  "הפקחים באו לאתר שיש לו היתרים גם לפי הצו שלהם. העמיסו דחפור שעובד שם. הראיתי להם היתר בניה אבל לא מוכנים אפילו להסתכל. הם מנסים להוציא את הכלי ולהחרים אותו, וכל תושבי היישוב חוסמים את הציר ובצדק גמור".

לדבריו, "המשטרה מלווה את העבריינים ומסייעת להם להוציא את הדחפור בניגוד לחוק. יש חבר'ה מהיישוב שחסמו. השוטרים נהגו באלימות, ויש פה פצועים. עכשיו התושבים עומדים מול המשאית והביאו לפה יס"מ עם אלות וקסדות. הם מתכוונים להשתמש באלימות כלפינו".

ההפגנה הסתיימה ללא תקריות נוספות. כאמור, כוחות הביטחון החרימו כלי רכב מסחרי. שוטרת מג"ב נפצעה בינוני ו-11 מתושבי המקום נפצעו קל. חמישה מתפרעים נעצרו.

(הידיעה עודכנה בשעה: 20:47)