יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

מכתב של בוגרי ישיבת הר ברכה לרמטכ"ל: "אין הסדר - אין מילואים"

לאחר שאתמול הודיע ברק על ביטול ההסדר מול ישיבת הר ברכה בשל אי התייצבותו של הרב מלמד ל'שימוע' שאליו זימנו שר הבטחון, ישלחו הבוקר כ100 מבוגרי ישיבת הר ברכה מכתב לרמטכ"ל ובו יודיעו כי "אם יבוטל ההסדר – יבוטלו גם המילואים" , "צה"ל מראה לנו הדרך החוצה, אז נצא בלב כבד"

איתן פריד כ"ז בכסלו תש"ע - 14/12/2009 07:57

לאחר הפיצוץ הדרמטי אתמול, כאשר שר הבטחון, אהוד ברק, הודיע על ביטול ההסדר מול ישיבת הר ברכה וניתוק הקשר עימה בשל אי התייצבותו של הרב אליעזר מלמד, ראש ישיבת הר ברכה, לשימוע שאליוהוא זמנו, מגיעים הגלים הבוקר לגבהים: כמאה מבוגרי ישיבתו של הרב, ישיבת הר ברכה ומתושבי היישוב, שולחים הבוקר (ב') מכתב חריף לרמטכ"ל, רב אלוף גבי אשכנזי, ובו הם מודיעים לו, כי אם לא יוחזר ההסדר – הם לא יתייצבו למילואים.


"בצער רב אנו שומעים לאחרונה קולות מבין ראשי צה"ל ומקרב מקבלי ההחלטות במערכת הביטחון , קולות המעמידים בסכנה את מעמד צבא ההגנה לישראל וגורמים לסדקים ברוח הלחימה ובמוטיבציה של הלוחמים.קולות אלו מאיימים על צה"ל", כותבים בוגרי 'הר ברכה' במכתבם לרמטכ"ל. "התגייסנו לצבא מתוך מסירות לעמנו ולמולדתנו , רבים מאיתנו נלחמו במלחמת לבנון השנייה ובמבצע עופרת יצוקה, תוך נכונות לבצע כל משימה על הצד הטוב ביותר ואף למסור את נפשנו במידה ונדרש לכך". "מראשי הישיבות שלנו למדנו להיות הראשונים והטובים במשימות ההגנה על מדינת ישראל , על בירכי ראשי הישיבות חונכנו, ומתוך כך יצאנו לשרת בקודש בסדיר ובמילואים."

"בימים האחרונים דובר על דחיקת ישיבות הסדר מחוץ להסדר הצה"לי", ממשיך המכתב, "אם אכן יבצע דרג מקבל ההחלטות בצה"ל ובמערכת את המהלך, פירושו של דבר כי צה"ל דוחה אותנו משירותיו כלוחמים, צה"ל אינו מעוניין בנו,ומכריח אותנו להיפלט משורותיו".

את מכתבם מסיימים הבוגרים בשורת איום ממשי: "כאמור, אך ורק מכח חינוך הישיבה אנו התגייסנו ושירתנו בסדיר ובמילואים, ובעת שהצבא מראה לישיבותינו את הדרך החוצה - אנו נאלצים בלב כבד להשלים עם המהלך ולבצע אותו בשלמות . משום כך , במקרה ואכן יתבצע איום הצבא, לצערנו, לא נוכל לראות עצמנו בין שורות הצבא שדחה אותנו".


הלימודים בישיבת ההסדר הר ברכה  ממשיכים הבוקר כרגיל, למרות החלטתו השרירותית אמש של שר הבטחון אהוד ברק מול הישיבה. אמש הוציאה לשכתו של שר הבטחון הודעה, ובה נכתב כי "שר הביטחון, אהוד ברק, החליט להוציא את ישיבת "הר ברכה" מההסדר המתקיים בין צה"ל לישיבה והנחה את צה"ל לפעול להוצאת הישיבה מההסדר תוך פרק זמן סביר שיאפשר לתלמידי "הר ברכה" לבחור ולהשתלב במסגרת ישיבת הסדר אחרת", בהודעה נכתב עוד כי "שר הביטחון קובע שמעשיו ודבריו של הרב מלמד מערערים את יסודות הדמוקרטיה הישראלית, הם שעודדו והסיתו חלק מתלמידיו לסרבנות, להפגנות ולפגיעה ברוח צה"ל ואין להם מקום במדינה מתוקנת. יש להקפיד ולשמור את צה"ל מחוץ לוויכוח הפוליטי".

במערכת הבטחון לא נראה כי עומדים על הנזק שנגרם לצה"ל מאפשרות של איבוד חיילים אלו, כבוגרי ישיבת הר ברכה, אשר רבים מתוכם פונים לשירות קרבי, ובראיון לגלי צה"ל אמר הבוקר אלוף פיקוד צפון לשעבר, השר יוסי פלד מהליכוד, כי הוא תומך במהלך "אנחנו עומדים לפני פיצוץ פנימי חמור, וטוב יהיה אם נכבה את הלהבות לפני שיהיה מאוחר מידי", התריע פלד, "הייתי אלוף פיקוד הצפון בתקופה שהסרבנות הייתה נפוצה מצד שמאל של המפה הפוליטית, וחשבתי את אותו הדבר. אם נפורר את המכנה המשותף של הצבא הזה, שפועל על פי החלטת ממשלה מימין או משמאל - אנחנו נפורר את הבסיס העיקרי שעליו אנחנו חיים".

  1. 4. זה הדבר היחיד שהם טעו?
    שמוליק 14/12/2009 10:17
    המיזרוחניקים טעו בגיוס בנות, בגיוס בנים, בתנועות הנוער, בה...............כל.
  2. 3. אז... החרדים צדקו
    דודי 14/12/2009 09:34
    החרדים צדקו כשהסכימו רק לתנאים של ניתוק מלא מהצבא, ביודעם שלטווח ארוך הצבא ינסה תמיד לכפות את חוקי המדינה גם במקום שהם סותרים את חוקי התורה.

    מדהים לראות כמה רחוקה ראייתם של גדולי ישראל.
  3. 2. גם פלד מיישר קו עם ה"אנטישמים" [לל"ת]
    שכל ישר 14/12/2009 08:53
  4. 1. ברק חייב את חייו ללוחמים הדתיים
    גולנצ'יק 14/12/2009 08:16
    עיינו ברשימת הרוגי מלחמת יום הכיפורים, רובם הסדרניקים-
    את ברק הצילו באחת מלחמות ישראל -הסדרניקים