שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

בקרוב: הכניסה לתל-אביב במכונית תעלה לכם כסף

החלו הדיונים לאישור תקנות האגרה בנתיב המהיר בכניסה לת"א. המחיר יהיה בהתאם לגודש בכביש

אבי משה כ"ב בכסלו תש"ע - 09/12/2009 20:51
ועדת הכלכלה של הכנסת החלה היום (ד') בתהליך אישור תקנות הנתיבים המהירים, שהוגשו על ידי שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, המסדירות את תשלום האגרה בפרויקט הנתיב המהיר, בכביש מס' 1 בכניסה לתל-אביב.
 
הנתיב המהיר, שאורכו כ-12 קילומטרים, מיועד לשמש כנתיב מהיר עבור התחבורה הציבורית וביתרת הקיבולת שלו יהיו רשאים להשתמש גם כלי-רכב פרטיים תמורת תשלום אגרה. במסגרת הפרויקט שיחנך בסוף שנת 2010, תופעל מערכת אגרה ייחודית שתווסת את תעריפי האגרה שתגבה מהמשתמשים בנתיב, בהתאם לעומסי התנועה בכביש. ככל שהגודש בנתיב יהיה גדול יותר כך גם תעריף האגרה יהיה גבוה יותר.
 
פרויקט הנתיב המהיר מתבצע בשיטת ה-B.O.T., שבה היזם מקים את הפרויקט במימונו ומתפעלו במשך 20 שנה. במסגרת המיזם הוסב הנתיב השמאלי בכביש ירושלים-תל אביב, בקטע שבין מחלף לוד למחלף קיבוץ גלויות, לנתיב שישמש כנתיב מהיר. במקומו נסלל בימים אלה נתיב ימני נוסף. עלות הקמת הפרויקט נאמדת בכ-480 מיליון שקל.
 
השר כץ ציין, כי הקמת הנתיב המהיר נועדה להגביר את השימוש בתחבורה הציבורית על חשבון הרכב הפרטי ולהפחית את עומסי התנועה במטרופולין תל-אביב. בנתיב תתאפשר נסיעה לאוטובוסים, מוניות שרות וכלי-רכב שמסיעים ארבעה נוסעים ויותר, ללא תשלום אגרה, בעוד ששאר כלי הרכב ישלמו אגרה משתנה, בהתאם לנפחי התנועה בכביש.
 
בעלי רכב פרטי יוכלו לחנות בחניון "חנה וסע" המוקם בימים אלה באזור שפירים, ולנסוע משם באמצעות מערכת הסעות מיוחדת ("שאטלים") ללא תשלום, לאזור הקריה בתל אביב ולאזור הבורסה ברמת-גן.
 
במשרד התחבורה מדגישים, כי קטע הכביש ממחלף בן-גוריון ועד הכניסה לנתיבי איילון הוא אחד הקטעים העמוסים ביותר במדינה, במיוחד בשעות הבוקר: מידי יום עוברים בקטע זה יותר מ-100 אלף כלי-רכב.