יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

אושר החוק לעידוד דירות להשכרה

חוק חדש אושר בכנסת, שנועד לעודד חברות לבנות דירות להשכרה, בתמורה להקלה משמעותית במס

אבי משה כ' בכסלו תש"ע - 07/12/2009 22:32
מליאת הכנסת אישרה הערב (ב') בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של יו"ר ועדת הכספים ח"כ ר' משה גפני וח"כים נוספים, לעידוד בניית דירות להשכרה.
 
הצעת החוק הפרטית של ח"כ גפני, ח"כ ציון פניאן וח"כ יעקב אדרי, עניינה חידוש הקלות המס שניתנו לבניינים להשכרה עד לשנת 2006 והחלתן מתחילת שנת 2009 לגבי בניינים שיוגדרו כבניינים חדשים להשכרה.
 
בעת הגשת הצעת החוק לאישור המליאה, אמר ח"כ ר' משה גפני כי "ההקלות שהיו עד 2006 נועדו לעודד יזמים ולקדם את הבניה להשכרה ובכך לתת מענה הולם לבעיות הדיור לאוכלוסיות המתקשות ברכישת דירה למגורים. אנו סבורים שמטרות אלו קיימות גם כיום וביתר שאת, לפיכך הצענו בהצעת חוק פרטית לחדש את מתן ההקלות כעת לבניית דירות להשכרה", אמר גפני.
 
ח"כ פניאן פירט את הצעת החוק שאושרה במליאת הכנסת, ועל פיה שיעורי המס לחברות יופחת ל-11% וליחידים ל-20%. שיעורי המס המופחתים יחולו על הכנסות משנת 2009 ואילך. 
 
יו"ר ועדת הכספים אמר לאחר אישור החוק, כי "אין ספק שזהו איננו הפיתרון הכולל למצוקת הדיור החמורה בישראל, אך החובה היא על כולנו כמחוקקים למצוא דרכים שונות כגון עידוד בניית דירות להשכרה וכדומה ולסייע כמה שניתן לפתרון מצוקת הדיור".