יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

מוגדר כנכה? תשלם פחות על החשמל

שר הרווחה ושר התשתיות הקימו וועדה שתבחן מתן זכאות להפחתת תשלום החשמל לנכים קשים

איתן פריד כ' בכסלו תש"ע - 07/12/2009 12:06

וועדה משותפת למשרד הרווחה ומשרד התשתיות הלאומיות הוקמה במטרה לבחון מתן זכאות להפחתת תשלום החשמל לציבור הנכים הקשים. 
 

הוועדה נועדה לבחון את צירוף הנכים הקשים לקבוצת הזכאים לתשלום מופחת בחשמל, כפי שנקבע על פי חוק החשמל לקבלת ההנחה.
 

סעיף 31 לחוק החשמל מפרט שיקולים, שניתן להביא בחשבון בעת קביעת תשלום מופחת לאוכלוסיות נזקקות נוספות.  לפי הסעיף הנ"ל, קביעת אוכלוסיות נזקקות נוספות נעשתה בעבר על ידי שר התשתיות הלאומיות בהתייעצות עם שר הרווחה והשירותים החברתיים ובהסכמת שר האוצר.
 

"מדובר בצעד חברתי וצודק שיקל על נכים קשים רבים, אשר צריכת החשמל שלהם היא לרוב מעל לממוצע בשל מוגבלותם" אמר השר הרצוג על המהלך "זו חובתנו המוסרית לשים כל העת את טובתם של בעלי מוגבלויות לנגד עיננו ואני סבור כי הקמת הוועדה תקל ולו במעט על ציבור הנכים בישראל".  
 

השר לנדאו אמר אף הוא כי "לתפיסתי, כל ישראל ערבים זה לזה. זו מחויבות. על החברה בישראל לדאוג לחלקים החלשים בה. אני מקווה שבפעילות הוועדה נוכל להאיר במעט את חייהם של אלו שצריכים את עזרת כולנו".