שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

האם אלפי משפחות חרדיות בישראל יאלצו לוותר על אזרחותן האמריקאית?

בדיקת "אתרוג" מגלה: אם אתם אזרחי ארה"ב, רפורמת הבריאות של אובמה עלולה לפגוע בכם ובאלפי משפחות חרדיות. הסיבה: סעיף בחוק מטיל קנס גבוה על כל אזרח אמריקני שאינו מעוניין ליהנות מהביטוח הממלכתי החדש

ראובן שטיין ויהודה דדוביץ ט"ז בכסלו תש"ע - 03/12/2009 22:23
חוק הבריאות שמנסה נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, להעביר בימים אלו בבית המחוקקים בוושינגטון, עלול לפגוע כלכלית באלפי משפחות חרדיות ברוכות ילדים, המתגוררות בארץ וברחבי העולם כולו.
 
בדיקה מקיפה שערכו כתבי "אתרוג" מגלה, כי לפי הצעת החוק, יהיה מוטל על כל אזרח אמריקני לממן ביטוח בריאותי מקיף כמו זה הנהוג בישראל ובמדינות אירופה. אך בשונה מביטוח הבריאות הנהוג בישראל במסגרת "חוק בריאות ממלכתי", החוק האמריקני החדש, המכונה "רפורמת הבריאות של אובמה", שווה בערכו לביטוח בריאות פרטי, והוא מקיף הרבה יותר מאשר הביטוח הממלכתי בארץ.
 
החוק החדש בארצות הברית, אמנם מיטיב עם המעמד הכלכלי הנמוך, אולם מתברר שאחד מסעיפיו כופה על המעמד הבינוני לממן מכיסו חלק מעלות החוק, בין השאר, על-ידי קנס כספי בסך של 750 דולר לאדם לשנה, עבור מי שיבחר להישאר בביטוח רפואי פרטי ולא להצטרף למערכת הממשלתית.
 
לפיכך, אזרחים שלא ירצו להשתתף במערכת הבריאות הממשלתית החדשה, מכל סיבה שהיא, הן משום העדפה שלא להיכלל בכל תוכנית ביטוח, או משום היותם מתגוררים מחוץ לגבולות ארצות הברית - ייאלצו לשלם קנס. המשמעות ברורה: גם אזרחי ארצות הברית המתגוררים בישראל, ייאלצו לממן מכיסם את מערכת הבריאות החדשה, כקנס על אי השתתפותם במערכת הביטוח הממלכתית.
 
חשוב לציין, כי אזרחי ארה"ב המתגוררים בעולם כולו, שיחליטו ביום מן הימים לקפוץ לביקור בארץ מולדתם, עלולים להיעצר בכניסה לארה"ב בגין חוב עתק, על כל נפש במשפחה שלא שילמה במהלך אי-שהותם בארה"ב.
 
נשמע מופרך? לא ממש. ובדיוק בעניין הזה קיימת מחלוקת בין אובמה לבתי הנבחרים. על-פי הצעת החוק שעברה בקונגרס, אזרחי ארצות הברית המתגוררים מחוץ לאמריקה, לא יצטרכו לשלם את קנס אי-ההשתתפות. אולם, בהצעת החוק שאובמה מנסה להעביר בסנאט, אין סעיף פטור שכזה וגם אזרחי ארה"ב המתגוררים מחוץ לגבולותיה, יצטרכו לשלם את הקנס השנתי. יצוין, כי בסנאט יש רוב למפלגתו של הנשיא אובמה, המפלגה הדמוקרטית.
 
במקרה שהסעיף בחוק שאובמה דורש לאשר, יעבור בסנאט, ייתכן שכל המשפחות החרדיות ממוצא ארה"ב המתגוררות בישראל, כולל משפחות ברוכות ילדים, יצטרכו לשלם את הקנס השנתי על אי-שימוש במערכת הבריאות בארה"ב, או במקביל, ואם זה בכלל אפשרי, יאלצו לוותר על אזרחותם האמריקאית. המשמעות ברורה: תשלום קנס של אלפי דולרים בשנה לכל משפחה.
 
הדבר משמעותי בעיקר ביחס לאותם אזרחי ארצות הברית המתגוררים בישראל, שנסעו בשנים האחרונות עם בני משפחותיהם, כדי להכניס אותם תחת כנפי האזרחות האמריקנית, במטרה לקבל את מס ההכנסה השלילי, המשתלם ביותר. אזרחים חדשים אלו, כולל האזרחים הוותיקים של ארה"ב בישראל, ייאלצו לשלם סכומי עתק. לפיכך, נראה, כי בקרוב ממש לא יהיה שווה "לעשות אזרחות" בארה"ב, ואולי אף לוותר על האזרחות האמריקנית.
 
ארגונים של אזרחי ארה"ב שאינם מתגוררים בארה"ב, קוראים לאזרחים אלו לפנות לחברי הסנאט ולדרוש בתוקף להוסיף לחוק, את הסעיף הפוטר אותם מקנס אי-ההצטרפות, כדי שכספם לא ירד לטמיון כל שנה ושנה.
  1. 2. כבר היה כתוב
    שלומי 04/12/2009 00:03
    ב"המודיע" בעיתון "מכל מקום" לפני שבועיים-שלשה
    אז אל תגזימו ותתלהבו מהפרסו ראשון...
  2. 1. לפי משפחות חרדיות בישראל יאלצו לוותר על אזרחותן האמריקאית
    udi 03/12/2009 22:38
    Ma Achaltem haboker? no one has to buy the public plan if they like their own policy, you don't have to hate obama to lie, just READ before you write.
    Toda
    letipesh lo kori'im tipesh stam, lif'amim tipesh, tipesh